Novel x Inet (Komerce na Inetu)

Jan Schmidt schmidt at cs.felk.cvut.cz
Tue Mar 26 18:16:46 CET 1996

Jee, sitova fackovacka cili flame war, dlouho to tu nebylo, to se musim
pridat! :-)

> No prave - VMS neni UNIX ?

Ne, neni. Ma take POSIX-kompatibilni "tvar", ale to je nove. Ten system
je "doma" na VAXech (tam zacal) a na Alfach. Jedny z davnych korenu
ma v prunyslovem rizeni, a to vite, takovy kotel, ten si nejde
stezovat systemakovi, ten rovnou udela z kotelny krater :-)
Na EARNu meli nespis IBM VM, no to je ale taakovejhle rozdil pro
pravoverneho fandu VMS (to ja ani nejsem).

A ted vazne. Pokud chcete provozovat nejaky server, musi system jako
celek:
- byt stale zapnuty a v cinnosti
- padat jen zridka
- byt stale pripojeny na Inet
- byt schopen nejake formy paralelniho zpracovani - multitasking,
  multithreading. Budto je to podporovane systemem a pak se to dela dobre
  (Unix, VMS, VM, WNT, Multics, taky ten Novell, kdyz jste schopni/ochotni
  psat NLM a vsechny dalsi, ktere jsem zapomnel) nebo ne a pak se to musi
  zaridit v programu.

Pro jednoduchy (i kdyz ne vzdy efektivni) interface pro psani
viceprocesovych uloh je spoustu softu (zvlaste starsiho) pro IP provoz
na Unixu. Ale principialni zalezitost to neni.

Jan Schmidt