JAVA v IE3.0 a NN3.0/3.1

Martin Fiala C242 Martin.Fiala at vsb.cz
Tue Nov 26 23:09:51 CET 1996

> Nevim, jak toho Netscapove dosahli, ale jejich Java v prostredi Windows je
> priiiiserne pomala. Zkouseli jsme tu stejnou verzi NN (tusim beta 3) na
>
> Secteno a podtrzeno: kdyby MS IE nemel lepsi Java interpret, byly by to
> na povazenou, protoze ten v NN pro Windows je DOST spatny.
>
> Preji vsem pekny den Pavel Satrapa

Java v NN verze 3.0 je pomalejsi hlavne z jednoho duvodu, ktery
Netscape oficialne nikdy nepriznal (coz mne osobne velmi zklamalo) a
dokonce ani prislusni pracovnici Netscape neodpovidali na prime
dotazy z News-u a z oficialni Netscape konference.
Ten duvod je, ze NN3.0 ma chybu v provadeni garbage collection <gc()>
pri praci s Javou. Ta chyba spociva v tom, ze nekdy toto garbage
neprovadi vubec, nekdy jenom castecne. Bohuzel nikdy ho neprovede v
poradku.
Momentalne pouzivam NN 3.1, a tam je uz tento problem vyresen
(AMD 486/120, 24MB RAM, Win95) mi bezi javovske aplety stejne rychle
jako v IE 3.0.

Druha vec proc je vetsina JAVA appletu na Siti tak pomala a zatezuje
CPU, jde na triko tvurcu apletu. Malokdo si dal/dava tu praci,
pouzivat v apletu thready, ktere specialne v Jave jsou vicemene
trivialni a hlavne, ZNATELNE zrychluji praci jak celeho apletu, tak i
celeho stroje. (napr. jestlize jakykoliv aplet dela nejakou animaci,
a nepouziva thready, tak v okamziku kdy si ho nahrajete, sobecky
'obsadi' CPU a sedi na nem po celou dobu, kdy stahuje ze Site
jednotlive obrazky na animaci :(( ). Vysledek je rrrryyyyychlloost
(chtel jsem rict pomalost :) ).

Co se tyce kvalit JIT kompileru u IE30 a NN30, tak nevim. Nic
konretne na toto tema jsem nenasel (krome zprav M$ a Netscapu), takze
nemu rict. Je ale mozne, ze IE30 bude mit ten Java JIT
lepsi/rychlejsi, uz z toho duvodu ze prisel az po Netscapu, takze se
poucil z jejich chybek.

            Nashledanou,
                        Martin Fiala
                  email:Martin.Fiala at vsb.cz