Jak zjistit adresu na dane domene....

Libor Forst forst at cuni.cz
Fri Oct 11 22:20:10 CEST 1996

On Wed, 2 Oct 1996 20:49:54 +0200 Jan Hrdonka said:
> Subject: Re: Jak zjistit adresu na dane domene....
>
> : > > Jak zjistim e-mail adresu Franty Novaka na domene  domena.cz?
> : Existuje jeste mnoho dalsich sluzeb. Jednou z nich je UDS (User Directory
> : Service), ktera udrzuje informace o kazdem, kdo si to preje (a kdo o tom
>
>   Me to taky neda :-) Pokud ma byt nejaky takovyhle system pouzitelny,
> _musi_ byt distribuovany.

Cekal jsem, zda se nekdo pripoji se svym nazorem...

Ja Vas nazor nesdilim. Distribuovane _musi_ byt systemy, kde je centralni
sprava, nebot centralne nejde spravovat napr. celou CR. Ale system, ktery
se primarne spravuje postou, dotazuje pres WWW a zodpovednost neni na
nejakem spravci, ale na kazdem uzivateli, u nej je cloveku jedno, zda posila
postu do Prahy nebo do Horni Dolni. Tady je spis jednotne umisteni vyhodou
- jedna emajlova adresa, jedno URL.

> Bohuzel jedina takova vec, kterou znam, je X500-quipu
> (nebo jak se to pise), ktere ale nikomu doporucit nemuzu.

V tom mate naprostou pravdu, u nas sice existuje pilotni projekt, ja jsem
v tom byl take trochu namocen, ale velkou diru do sveta (naseho ceskeho)
to neudelalo. Podle mne X.500 trpi dinosauri nemoci - skomira na svou
vseobsaznost. A krom toho takovouhle sluzbu je podle meho lepsi nespravovat
shora, ale zdola.

Pekny vikend preje LF

/************************************************************************\
*                Libor FORST                                             *
*                Domain Administrator of mff.cuni.cz                     *
*    Workplace:  Network & Labs Management Center, School of Informatics *
*                Faculty of Mathematics and Physics, Charles University  *
*    Address:    SISAL MFF UK, Malostranske nam. 25                      *
*                CZ-118 00 Prague 1, Czech Republic                      *
*    E-mail:     Libor.Forst at cuni.cz                                     *
*    Home Page:  http://www.ms.mff.cuni.cz/~forst                        *
*    Phone:      +42-2-531041; +42-2-21914208 ,                          *
*    Fax:        +42-2-531534                                            *