Jak zjistit adresu na dane domene....

Libor Forst forst at ms.mff.cuni.cz
Mon Oct 14 11:36:48 CEST 1996

>   Asi jsme si nerozumeli v tom, co je "distribuovany system".
> Ja tim rozumim neco jako napr. DNS. Tj. data jsou rozmistena
> a udrzovana na vice mistech (napr. hiearchicky), ale samozrejme
> odpoved na dotaz dostanu odkudkoli (stejnou).

Ale DNS je uplne neco jineho! U DNS je zcela deterministicky receno, ze
tento dotaz se ma poslat tomuto stroji. Jak chcete udelat hierarchii pro
dotaz "forst". Kteremu z distribuovanych serveru se to ma poslat?
Servru pro "F"? To neni dobra distribuce. Serveru pro "cuni.cz"? Ale jak
to proboha poznat? Pak tedy vsem! A to je vyhoda? To nam ten traffic pekne
naroste. :-)

Ty servery by musely mit vzdycky celou databazi, protoze neni rozumne
kriterium, jak se o informace podelit. A predavani takoveho baliku dat?
Na to jiz metody existuji - jednak vseobecne, jednak ten system umi
poslat treba denni upgrade. Souhlasim s Vami, ze az tam bude 100 000
uzivatelu a budou to pouzivat okresni urady pro priznavani pridavku na
deti, bude neco takoveho nutne. Prozatim dotaz selze spise proto, ze
dany uzivatel neni zaregistrovan, nez proto, ze nejede whois.cuni.cz. ;-)

Takze: Mit vice dotazovacich serveru je klidne mozne uz ted, staci rict
jmeno druheho serveru a pojede to. O vhodnosti vetsiho poctu "master
serveru" jste mne nepresvedcil - intenzita zmen v databazi neni tak
velika, aby se vyplatila prace na systemu sdileni zmen mezi vice master
servery. A nedostupnost master serveru pres postu znamena, ze ten dopis
si den pocka ve fronte na nejakem mail-hubu.

Zdravi LF