Ochrana proti mailbombingu

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Tue Oct 15 02:03:35 CEST 1996

Dne 14 Oct 96 v 11:38, Petr Her~man uvedl(a):

> i spravce prislusne domeny. Nicmene 'utocnik' si to zrejme
> posichroval tak, ze na zpatecni adresu ani na postmastera
> se nic zpatky poslat neda, takze mi 'bomby' padaji na mou
> vlastni hlavu :-(

    No, dobre je peclive prohlednout "Received:" linky - ne ze by tady
nemohla byt zrada - mohl jsem jich tam par pripsat, kdyz uz jsem falsoval
hlavicku, ale tam uz se i tak da vetsinou odhadnout, ktere jsou prave a ktere
ne. Pak mam tedy stroj, ktery byl pro sireni zpravy pouzit. Ten ma sveho
spravce, pripadne patri do nejake domeny a spravce ma ta. Dalsi vec, ze v
teto received lince byva uvedeno "odkud" connection prisla - a pokud to neni
tam, bude to v LOGu. Ta IP obvykle nekomu patri, resp, pridelil ji nejaky
ISP. Mate tedy dalsi zachytny bod. Takze muzete pozadat o opatreni spravce
stroje, ktery byl pouzit pro odeslani a ISP, ktery adresu pridelil. Nekdy
staci proste upozorneni/stiznost, vetsinou je ucinnejsi soucasne s vyhruzkou,
ze zakazete pristup vsem strojum dane domeny (daneho ISP). Nedelam si presnou
statistiku, ale az na "interramp.com" tento zpusob obvykle vyvola
prinejmensim omluvu a casto slib, ze se s tim pokusi neco udelat. V tomto
pode nezbyva nez zaklepat na drevo, ze v pripade ceskych ISP a spravcu domen
se lze zatim dockat omluvy a pripadne i napravy vzdy ...

                                        Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ