Jak zjistit adresu na dane domene....

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Sat Oct 19 00:50:04 CEST 1996

Dne 18 Oct 96 v 18:23, Jan Hrdonka uvedl(a):

>   Samozrejme predpokladam nejake indexy ci rozdeleni. Podle abecedy
> asi ne, ale napr. podle regionu, proc ne? Nebo neco jako "seed lookup"
> u netfindu atd.

> : Ty servery by musely mit vzdycky celou databazi, protoze neni rozumne
> : kriterium, jak se o informace podelit.
>
>   To rozhodne ne, to je prave to, cemu bych chtel zabranit.
> Mozna tak jeste mit kompletni index.

No, u opravdu velkych databazi by asi nejaka decentralizace nebyla na zavadu.
Treba podobna te, kterou provozovali na bitnetu TRICKLE databaze (i kdyz ty
byly na soubory). Decentralizace znamena vedet (na kazdem stroji, ktery
poskytuje tuto sluzbu) kdo je schopen podavat "authoritative answer" a
pozadavky mu forwardovat. Tedy nejaka forma indexu.
Otazka ale je, zda se takovou decentralizaci vyrazne usetri nebo naopak zvysi
(pri predavani dotazu) traffic, jestli to bude znamenat urychleni ci ne
vzhledem k centralistickemu reseni. Jedina nepochybna vyhoda takove
decentralizace je mensi citlivost na vypadky spojeni ci ukonceni cinnosti
nejakeho stroje a pak samozrejme "politika" - pro spravce nekterych domen
(nebo nekterych ISP) muze byt neprijatelne, aby jejich uzivatele vyuzivali
sluzbu, kterou provozuje nekdo jiny a oni sami ji neposkytovali ...

Mimochodem, kompletni index takovy, aby mi v decentralizovane databazi
umoznil najit (napriklad) vsechny Dany kdyz neznam domenu (v pripade, ze
databaze je delena podle domen) musi byt na vsech strojich aktualizovan pri
kazde zmene provedene na kteremkoli casti databaze. Navic se obavam, ze
jeho velikost (vzhledem k nutnym indexacim podle nekolika ruznych kriterii) by
mohla snadno prerust velikost indexovanych dat. Pak by ovsem bylo daleko
efektivnejsi udrzovat na vsech strojich synchroni kopie kompletni baze dat a
jen domyslet protokol pro synchronizaci.

                                        S pozdravem
                                                Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ