Cestina - HOWTO? [Was: Spatne zobrazeny/doruceny dopis]

Igor Lazo ILazo at merlin.cz
Sun Sep 1 14:22:15 CEST 1996

> To nebude potreba. Ona ta volba totiz nema nic spolecneho s tim jake
> pouzivate kodovani cestiny, ci jestli ji vubec pouzivate. Pokud je
> text, ci vlozeny soubor, kodovany 8-bit, tak se zkomoli pri pruchodu
> sendmailem, ktery neni nakonfigurovan pro pouzivani 8 bitove posty.
> Takovych bohuzel jeste dost existuje. Budto jsou to koupene
> profesionalni systemy, kde neni upgrade ve financnich moznostech,
> nebo verze podporujici tuto novinku jeste pro dany system neexistuje.

Dovolim si trochu "pricmrdnout" :-). Ma i nema. Kod odpovidajici
danemu ceskemu znaku bude stejny, ale bude jinak fyzicky ulozen do
vlastniho tela mailu. Zatimco pro MIME 7bit je kazdemu znaku nad 127
prirazen textovy retezec =XY, MIME 8bit uklada kod primo jako jeden
byte s prislusnou hodnotou. Zatim jsem jen rozvedl jiz recene.
Co chci podotknout je, ze aplikace, ktera umi kodovani MIME 7bit
( coz je silny standard ), nemusi umet MIME 8bit ( velmi slaby
standard ). MIME 8bit mail, i kdyz se dostane pres Internet
neporuseny, nemusi byt citelny pro vsechny prijemce. Pegasus
si ale s takovym mailem samozrejme poradi - v hlavicce je uvedeno,
ze jde o MIME 8bit. ( Jen tak pro zajimavost: i po zapnuti MIME 8bit,
proti cemuz se Pegasus ostre ohradi, koduje se cestina v hlavicce
jako MIME 7bit. Navic je v hlavicce varovani o moznych dusledcich )

> Takze shrnuto: Nedoporucuji zapinat volbu Allow 8-bit MIME message
> encoding v pmailu. Zprava nebude o moc vetsi a usetrite si problemy,
> protoze pokud vam nekdo 8. bit sebere uz nemate nadeji neco precist.

Pripojuji se k (ne)doporuceni s poznamkou, ze obcas nemate nadeji
neco precist, i kdyz vam 8.bit nezmizi po ceste. Mozna by to chtelo
explicitne urcit, ze je povolena ( pokud je ) cestina v kodovani
ISO 8859-2 MIME 7bit, kde ISO 8859-2 je kodovani cestiny a MIME
7bit je kodovani mailu.

> P.S. Hlasuji pro pouzivani cestiny. Mailer, ktery neumi pracovat s
> MIME na inet nepatri a ty ostatni je mozne nakonfigurovat tak, aby
> zobrazili pismenka bez diakritiky.

Opet se pripojuji.

S pozdravem

-