Cestina - HOWTO?

Bohous Michal michal at fee.vutbr.cz
Tue Sep 3 09:54:45 CEST 1996

On Tue, 3 Sep 1996, Ondra Dolezal wrote:

> za >iso-8859-1. Je to natvrdo zapsane v .EXE souboru. Nikde v
> konfiguraci jsem >nic, kde by to slo zmenit nenasel. Kdyz jsem to zkusil
> ze zoufalstvi zmenit >v tom .EXE na -2, program nefungoval.  >Pro verzi
> jsem nevidel.  >Kdyby nekdo vedel, tez to uvitam.  > Suchos
[..]
> Omlouvam se za nezasvedcenou pripominku, do MIME, base64, QP etc. nevidim.
> Nicmene tohleto me vyprovokovalo, a spis ze zajmu nez ze zoufalstvi jsem
> to v tom exaci prepsal. Takze tam je iso-8859-2, Eudora (16 bit verze 1.5.4
> [...]

To nemuze fungovat. Jeste by nekdo musel Eudore vysvetlit, cim se lisi
Windows-1250 od ISO-8859-2 - tedy dat tam prekladove tabulky, jako jsou a
korektne funguji treba v Netscape 3.0, MSIE 3.0, nachystany v Pine 3.95
pro Win a DOS (nevim, jestli uz funguji) a zcela jiste funguji ve
WinPmail.

<FLAME>
Ostatne namitky proti pouzivani cestiny v e-mailu mi pripadaji stejne
absurdni, jako kdyby si nekdo stezoval, ze spatne vidi WWW stranky s
tabulkami a pozadoval zakaz jejich pouzivani s oduvodnenim, ze je to
prilis nove RFC (ostatne, je podstatne novejsi nez MIME). Zcela jiste by
byl poslan leninskou cestou s tim, at si poridi aktualni browser.

S e-mailem je to totez: kdyz ten Vas ISO-8859-2 neumi, poridte si jiny -
jak videt, je na vybranou, a jsou i slusne FREE programy.

(Toto se netyka autora prispevku, na ktery odpovidam).
</FLAME>

						Bohous
Bohumil Michal                                mailto:michal at fee.vutbr.cz
                                              http://www.fee.vutbr.cz/~michal