Cestina - HOWTO?

Bohous Michal michal at fee.vutbr.cz
Tue Sep 3 17:17:58 CEST 1996

On Tue, 3 Sep 1996, Pavel Kolesnikov wrote:

> Bohous Michal (michal at fee.vutbr.cz) wrote:
> : Ostatne namitky proti pouzivani cestiny v e-mailu mi pripadaji stejne
> : absurdni, jako kdyby si nekdo stezoval, ze spatne vidi WWW stranky s
> : tabulkami a pozadoval zakaz jejich pouzivani s oduvodnenim, ze je to
> : prilis nove RFC (ostatne, je podstatne novejsi nez MIME). Zcela jiste by
> : byl poslan leninskou cestou s tim, at si poridi aktualni browser.
> Jak kym.
> Nekde (mam pocit, ze snad i v teto konferenci) zaznel nazor, ze vetsinou jde
> [...]

<FLAME>
Ja si jeste jednou rypnu.

Jako diplomku jsem delal zpracovani textu (formatovani prirucek).
Terminaly tehdy (1982-84) cesky neumely - krome tech, kterym jsme zmenili
mikrokod. Tiskarny s cestinou zadne.

Domnivate se, ze tehdy bylo lepsi se na cestinu vykaslat, protoze si to
nikdo s diakritikou stejne neprecte? A treba zmenit cesky pravopis na
sprezkovy, aby nemely pocitace s cestinou potize?

To bychom snad meli zakazat lokalizaci programu, vsechny lidi (sekretarky
atd.) naucit anglicky a bylo by po problemech.
</FLAME>

Rekl bych, ze sireni informaci nebrani ten, kdo posle dopis s diakritikou,
ale spravce systemu, ktery stale jeste svym uzivatelum nedal k dispozici
odpovidajici software. Pocitace se maji prizpusobovat lidem a ne naopak.

Tady uz snad nejde o zadne horke novinky, kterymi bychom trapili
uzivatele, podivejte se na data tech RFC.

A proč to vlastně píšu bez háčků a čárek? Protože to není určeno těm,
kterým MIME funguje.

Jo, a píšu to samozřejmě z Unixu :-))

						Bohouš
Bohumil Michal                                mailto:michal at fee.vutbr.cz