Lists / News / Crossposts

Jiri Kvarda kvarda at vc.cvut.cz
Thu Sep 5 11:15:54 CEST 1996

In article <322E8891.2D87467B at fee.vutbr.cz>, komanec at fee.vutbr.cz says...

>Za normalnich okolnosti by doba sireni uvnitr Ceska mela byt do 24 hodin.
>Pouze v pripade docasneho vypadku nektereho ze serveru nebo vyrazneho
>pretizeni site po cely den i noc by mohla narust pres 24 hodin. Vetsina
>news serveru snad pracuje v rezimu jednou_za_hodinu_pokud_nejsem_pretizen
(?).

Mela by byt podstatne kratsi. Vetsina serveru pracuje v rezimu
jednou_za_deset_minut.

>Zajimave je, ze vzdycky, kdyz se zacnu takhle stourave ptat, se rychlost
>sireni zlepsi (podobne i u jinych sitovych sluzeb), ale malokdy se ozve
>prislusny spravce se zpravou "OK, mel jsem tu chybu...". Takze priste mi
>zas nezbyde, nez psat do news, a otravovat s tim lidi, co za to nemuzou.

Ne vzdycky je to chyba na news serveru. Napr. vcera rano mel nas
news.cvut.cz zpozdeni asi 10 hodin, protoze v noci vypadnul router na CVUT.
To zpozdeni dohnal asi az po 4 hodinach, ale v pripade "tencich" linek to
muze byt podstatne problematictejsi. Napr. za vcerejsek ten prisun obnasel
143836 prispevku o celkove velikosti 337304 kB. Pritom servery mezi sebou
jeste "vyjednavaji" o kazdem prispevku, prijimajici porovnava identifikaci
se svou databazi, porovnava s maskou pristupu apod.

--
Jiri Kvarda                       Czech Technical University
e-mail: kvarda at vc.cvut.cz         Computing Center, ICSC