Cestina - HOWTO? - lidi nenasytny, nevdecny!!

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Thu Sep 5 15:42:48 CEST 1996

Dne  5 Sep 96 v 7:54, Pavel Satrapa uvedl(a):

> Tady si dovolim KATEGORICKY nesouhlasit. Spravce tady je od toho, aby se
> snazil zajistit svym uzivatelum co nejkvalitnejsi sluzby. Tim samozrejme
> nechci rici, ze Martin Bily je povinen do tydne vyresit vsechny
> problemy s
> cestinou, jinak si na nej akcni komando uzivatelu pocka v temne ulicce.
> Ale principialne nemohu souhlasit s nazorem, ze zlepsovani sluzeb je
> zbytecne pridelavani si starosti.

    Popravde receno, nevychazim z udivu. Souhlasim s tim, ze spravce
je od toho, aby poskytoval SVYM UZIVATELUM co nejlepsi sluzby. Pan Bily
vsak dobrovolne nechava na stroji, ktery spravuje konferenci, ktera snad
driv byla uzitecna a dnes je predevsim velka a JEHO uzivatelu je v ni
mensina. Pan Meloun (tusim, ale na tom, kdo konkretne to je preci
nezalezi) provozuje mail<->news gateway. Dobrovolne ji nabizi k pouziti i
"cizim" uzivatelum. Zridil ji tam z dobre vule pro prospech ostatnich.
Muze mi nekdo rict, JAKYM MORALNIM PRAVEM si dovolujete vubec nalehat na
nekoho, kdo Vam dobrovolne a zdarma poskytuje nejakou sluzbu aby
vynalozil nejakou dalsi svoji praci - a to bez ohledu na to jestli ji je
hodne nebo skoro zadna - pro to, aby uspokojil jakekoliv vase pozadavky ?
    To se ve vas ztratila posledni spetka ohleduplnosti a vdecnosti ?
Zaridte si vlastni konferenci na svem stroji a piste si do ni treba
cinsky. Zaridte si vlastni news<->mail gateway a dejte ji vlastnosti jake
uznate za vhodne. Pro me za me at vam prispevky treva predzpevuje. Jak se
ale vubec odvazujete nekdo vyslovit nazor, ze cizi spravce, ktery k vam
nema zadny vztah pro vas nedela to co vam na mailech uvidi.
Lidi pazravy, krotte se trochu v tom, co tak tvrde a skoro bezohledne
chcete od ostatnich - chcete od NICH jejich praci, aby VY jste
meli pohodli, nebo jste se VY proste citili lepe a co je jeste horsi
- navic vam to pripada normalni a citite pravo to zadat.
Jezis Maria, tak se seberte a bezte delat nekam spravce (dobra, nekteri
z vas uz je delaji). A az si vyresite lokalni problemy poskytnete nejakou
sluzbu vsem. A az to udelate, ctete si denne, (od cizich lidi, ti vasi
jsou spokojeni) jak blbe a nedostatecne to delate a co muzete jeste pro
blaho lidstva udelat dal. Copak je jedna poskytnuta pomoc dukazem ze
muzeme chtit stale vic ? Nebo snad to, ze sam nejakou sluzbu lidem zdarma
nabizite vas opravnuje nejen pozadovat aby delali totez (to by se jeste
do moralniho prava snad veslo), ale mate pravo jim vycitat, ze
neposkytuji presne to, co chcete ?

Myslim, ze to co je davano by mel urcovat predevsim ten kdo dava. Pokud
to nekoho bavi at si lokalizuje programy (druha moznost je, ze si
spojita, ze se mu to vyplati - u tech komercnich). Pokud to nekoho bavi,
at si konfuguruje mail klienty, sendmaily, procmaily a ja nevim co jeste.
Nikdo z vas si ale nema pravo stezovat, ze jeste NEKDO JINY nelokalizoval
program, nenakonfiguroval PRO VAS svuj procmail (nebo treba news gate).
Nemate na to pravo do te doby, nez ten druhy uzna, ze takove pravo mate
(teba tim, ze se u vas necha zamestnat a vy ho platite, ale jsou i jine
moznosti ...)

Asi mi nezbyva nez souhlasit, ze materstina je vec svata (jinak bych
byl vyvrhel a mel bych byt vymrskan za brany mesta). Takze dal vedte
sva krizacka tazeni touto konferenci a kricte na cele kolo. Jiste se vam
vasi vec nakonec podari prosadit a spravci celeho sveta vam vyhovi. Pokud
ovsem nekteri nedojdou k zaveru, ze kdyz vam nevyhovuji jejich
dobrovolne poskytovane sluzby tak je jednodussi je zrusit ...

Na zaver tohoto vylevu bezmocne zlosti chci vyjadrit svoji
vdecnost a uprimne podekovat vsem jejichz plody prace bez poskytnuti
protihodnoty pouzivam. Dekuji, ze jste ochotni takove veci bez
naroku na odmenu pro me delat a jsem spokojen s tim v jake mire a
kvalite mi je poskytujete.

                            S pozdravem

                                        Dan Lukes

Dan Lukes, Patkova 3/B1206, Praha 8, Czech Republic
tel +42-(2)-8551040 ext 776, E-Mail: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ