Cestina - HOWTO?

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Sep 5 21:46:35 CEST 1996

Jeden den dovolene a co se vsechno mezitim semele.

Nedaval jsem pozor a nebo to slibovane HOWTO cesky snadno a rychle, vzdy a na
vsech systemech se jeste nikde neobjevilo?
Navrhuji klid zbrani a zaroven moratorium na cesky psane prispevky i jakekoli
zminky o cestine, dokud to HOWTO nebude k mani.

Dekuji za konstruktivni prispevky nekolika malo ucastnikum (nebudu jmenovat,
protoze si vsechny nepamatuju), ale zvlaste kolegovi Solnickemu za slovo, spise
cin do pranice (InetNLS). Pochopil jsem spravne, ze se bude zabyvat technickou
strankou uzivani nabodenicek nikoli etickou?
Me by smysl a nesmysl pouzivani diakritiky docela zajimal, ale po zkusenosti z
emwacu a z netu vidim, ze je to nepruchodne tema, ktere by spolehlive zahubilo
libovolny pocet konferenci.

<FLAME ON>
>potazmo diakritiky. Aby bylo jasno: pro DTP samozrejme plnohodnotny
>text v narodni abecede ANO, ale proc v konferencich? Neni to zbytecne
>zdrzovani? Co se tim konkretniho ziska?

Myslim si totez, ale na emwacu, kde Lada Rudisar cestinu v konferencich
direktivne povolil, jsem s podobnymi argumenty totalne neuspel.

Hlavni argumenty pro, pokud jsem stacil pochopit, jsou nechut prepinat
(mentalne) mezi diakritikou a ASCII. Dokazu to jakz takz omluvit u lidi, kteri
asi musi produkovat vic textu s diakritikou nez ja a zaroven si na postu
nepresedaji k terminalu, ale masti to v okne vedle Wordu, takze se jim to
opravdu muze plest.
Krome toho pry prapor pokroku vysoko vlaje a musime tam vsichni (nebo tak neco).

Z takovych odpovedi na otazku - co se tim odborne ziska - kouka totalni
neporozumeni.

>K prispevkum pozadujicim 2 konference: pochybuji, ze by spravce byl
>ochoten se zabyvat takovymi sroubovanostmi a pridelavat si zbytecne starosti.
>Opet: co by se tim asi tak mohlo zlepsit na odborne urovni konference?

Navrh paralelni bezdiakriticke konference je zoufala preventivni obrana nas
nepresvedcenych. Taky si nemyslim, ze by to nekdo delal, dokonce si ani
nemyslim, ze by to bez potizi fungovalo. V opacnem pripade muzete pocitat s mym
velkym zajmem.
<FLAME OFF>

Martin Postulka

P.S. toto je, doufam, muj posledni prispevek na dane tema zde v netu