Zamereni InetNLS [Re: Cestina - HOWTO?]

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Fri Sep 6 09:48:50 CEST 1996

On Thu, 5 Sep 1996 Martin.Postulka at cerge.cuni.cz wrote:

> cin do pranice (InetNLS). Pochopil jsem spravne, ze se bude zabyvat
> technickou strankou uzivani nabodenicek nikoli etickou?

Ano. V podstate odlehci konferenci Net, mozna pokryje nektere okrajove
namety, ktere by se v Netu snesly s primhorenim oci a kdyz nekdo ujede,
tak nez bude zastaven, pujde to v pripade cestiny jinym kanalem a tak bude
(doufam) nizsi koncentrace nadavek v jedne konferenci (i kdyz suma za Net
a InetNLS mozna vzroste :-(

Jinak podle upozorneni jednoho ucastnika Netu podotykam: Slovo spojeni
,,vecna diskuse`` v mem puvodnim oznameni melo znit ,,ve~cna diskuse``,
nikoliv ,,ve~c~na diskuse``.

> Me by smysl a nesmysl pouzivani diakritiky docela zajimal, ale po
> zkusenosti z emwacu a z netu vidim, ze je to nepruchodne tema, ktere by
> spolehlive zahubilo libovolny pocet konferenci.

Take mam ten dojem

Dle meho soukromeho nazoru se snizi mnozstvi nejednoznacnych pripadu a
zvysi se redundance textu vubec (coz je dost dulezite, protoze i u jasne
vyjadrenych myslenek je casto obsah nepochopen, protoze jsem lide a tak je
,,vstup infomaci zatizen chybami`` :-) I muj.) Co se tyce zdrzovani, tak
vzhledem k tomu, ze texty s diakritikou psat musim a jelikoz pisi i bez
diakritiky (a musim si davat extremni pozor, pokud ve vysledku nemaji
byt chyby),  je pro me osobne (nemusi to byt pravda u vas) zdrzovanim
soucasna praxe obojiho psani. A to pisi dvema prsty. A jelikoz se da
cekat, ze kdyz se pouzivani diakritiky rozsiri nad urcitou miru, zbytek
bude rychle zajisten ,,samospadem``, snazim se radit i podporovat
diakritiku. Nekdy ovsem svoje jednani ci vyrazy prezenu.

S pozdravem

V. S.

P. S.  Tento prispevek je psan s klidem a bez nejakych vasni vnejsich i
skrytych. Snazil jsem se nebyt nijak utocny; pokud se mi to nepovedlo a
nekdo si mysli, ze jsem hlasal lez, ktera vyzaduje ostrejsi odpoved, at
prosim napise nejprve mne -- pokud me presvedci, napisi novy nazor do
konference (jen ted nevim do ktere ze dvou).

Vladimir Solnicky, UTIA AV CR, Pod vodarenskou vezi 4,
182 08 Praha 8-Liben, +42 2 6605/2364, telefax: +42 2 6884677,
vs at utia.cas.cz, http://www.utia.cas.cz/vs/vs-home-cz.html