Zamereni InetNLS [Re: Cestina - HOWTO?]

Igor Lazo ILazo at merlin.cz
Sat Sep 7 02:22:21 CEST 1996

> neco poslat bez diakritiky, neni prece nic
> jednodussiho nez to prohnat nejakym filtrem! Z tehoz
  ^^^^^^^^^^^^        ^^^^^^^         ^^^^^^^
> duvodu drive prezentovane obavy, ze by si pisarky zkazily
> prstoklad, jsou primo k popukani. Pokud takove JEDNODUCHE filtrovaci
> programy (nejlepe v ramci MUA) nejsou bezne k dipozici, svedci to o
> preziravosti vyrobcu prislusnych "systemu" (99,...% PC-Windows a
> podobne vymozenosti) prave ke kompatibilite; zde drive uvedena
> uvedena
> Radeji uz jen do teto nove. Jen bych se VELMI primlouval, aby se
> psalo bez MIME, popr. aby to spravce prohanel nejakym filtrem. To
                               ^^^^^^^^^^^^^^^^         ^^^^^^^
> bych
> predpokladal prave proto, ze osobne ocekavam, ze v teto konferenci
> by se mely "upeci" prave ony HOWTO. Az je my bidni vyuzijeme,
> samozrejme zacneme

No pane jo ! Vy jste sem prinesl mladicky zapal pro vec.
Setrete prach. ( Chtelo by to diakritiku, co ;-) )

(Rest in ?) peace, man.

Kdyz uz jsme u tech filtru. Ja jsem se vyptaval na primitivni
(ve smyslu malo elegantni) moznosti ustaveni dvojjazycne
konference z nasledujicich duvodu: ve firme bereme UUCP postu
od providera, tu zpracovava balik UUPC a predhazuje Pegasovi.
Vse funguje ciste souborove. Tak, jak to lezi a bezi, jsem
schopen napsat filtr, ktery zajisti branu mezi konferencemi
- dvojcaty. Vlastni provedeni by vypadalo asi takto. Zridil
bych postovni schranku pro virtualniho uzivatele. Tento uzivatel
by byl prihlasen do obou konferenci. Na serveru by se periodicky
spoustela davka, ktera by manipulovala s hlavickami mailu tohoto
uzivatele, v jednom smeru (spise ale vzdy - melo by to byt jedno)
filtrovala diakritiku a odesilala tyto maily do opacne konfrence.
Maily jiz jednou forwardnute timto uzivatelem by se nikam neposilaly.
Algoritmicky je to ( doufam ) v pohode. Je tu ale nekolik ALE,
které by zmizely, kdyby tento virtualni ucastnik konference
sel vytvorit na stejnem stroji, na kterem bezi konference
- dvojcata (nebo aspon na stejne lokalni siti s timto strojem).

Potrebny filtr bych urcite nenapsal za odpoledne, ale trofam si
na nej. Pro zkusenejsi by to nemel byt problem.

Kdysi jsem mel chvili ucet na earn.cvut.cz ( VMS ). Odeslat
textovy soubor v davce nepredstavuje temer zadny problem.
Nepamatuji si, jestli je mozne dosly mail v davce vyexportovat
do souboru. Jazyk pro davky je mohutny. Nevim, nakolik je bezne
tvorit pod VMS vlastni programy, ktere by davce cosi vracely,
ale mohlo by to jit. Nevim, jak to je se spoustenim na pozadi.
Presto, nedal by se na VMS tento virtualni ucastnik vytvorit?
A co UNIX ? Tam je situace asi podobna. Kdyz neco takoveho
mohu usmolit pod NT, pod UNIXem nebo VMS by to melo jit take.

Takze otazka zni: lze napsat periodicky se na pozadi spoustejici
davku, ve ktere by se prijimal/upravoval/posilal mail virtualniho
ucastnika konference ?
Prosim o komentare.

Nevidel jsem nikdy zdrojaky od zadneho listservu, nevim kolik
toho je, jak snadno se v nich lze zorientovat. Ale tusil bych,
ze navrhovana cesta bude nejrychlejsi. Doufam, ze jakmile se
objevi prvni dvojkonference, spusti se onen samospad, o kterem
jiz byla rec. Casem urcite dojde i na elegantnejsi konference, kde
ultrakonzervativni spoluobcane si budou moci zvolit morseovku, zatimco
ultrapokrokovi kokrhani. Pro zacatek by snad mohlo stacit i tohle.

Mail posilam do InetNLS i do NETu, protoze bych rad co nejvic
komentaru. Zatim jsem nestihl zjistit, kolik lidi je na InetNLS.

Doufam, ze ty moje plky prezijete ve zdravi. Jestlize se v necem
fatalne pletu, sorry.

S pozdravem

-
-Igor Lazo