Bezdratovy prenos dat ?

Petr Simek petrsi at entu.cas.cz
Tue Sep 10 12:36:42 CEST 1996

> [...]
>
> potrebujeme spojit dva body, mezi kterymi neni prima viditelnost,
> vzdalene asi 4 km, pro pripojeni LAN site k Internetu.
>
> Nelze tedy pouzit mikrovlny spoj. ( Bylo by treba nekolik retlanslaci)
> Pevnou linku nam Telecom z duvodu vycerpani kapacity vedeni taky nemuze
> zridit.
>
> Slysel jsem neco o radiomodemech ale neznam typy ani dodavatele v CR.
>
> Prenosova rychlost postaci 14,4 kbit/s. Vystupni porty modemu by mely
> byt V24.
>
> Znate-li nekdo vhodne zarizeni v cene mikrovlneho spoje, ( AirLAN apod.)

Nedavno jsem videl zarizeni (nevzpomenu si na nazev) - byla to radiova sit
o rychlosti asi 400kbit (asi tak) a byla to bud sitova karta (ta stala
asi 30000) nebo bridge (krabicka s BNC/TP vstupem a antenou a stala asi
70000) melo to mit dosah nekolik set metru a pri pouziti externich Yagi
anten snad nekolik kilometru. Zajimava byla cena prave te sitove karty.
Pokud by se daly dve do serveru - propojily by se tak dve site na docela
slusne rychlosti za relativne malo penez. Vzhledem k pouzitemu pasmu by
se to snad mohlo obejit bez prime viditelnosti.

> Pokud by se jednalo o primou reklamu, piste na mou soukromou adresu.

Mate li zajem o kontakt na firmu ktera mi to predvadela - ozvete se.