zabezpeceni mailu

Juraj Panko Juraj.Panko at tuke.sk
Sun Sep 22 16:15:40 CEST 1996

			Dobry den !
According to Matus Uhlar.
> -> Oficialni FTP archiv je umisten v Oslo, jelikoz pro ameriku plati jista
> -> omezeni plynouci, snat tomu dobre rozumim, z patentu algoritmu....
> -> URL na FTP archiv PGP je:
> -> ftp://ftp.ifi.uio.no/pub/pgp/
Presnejsie kvoli obmedzeniam platnym pre vyvoz technologii. Nie je mozne
pouzivat dlhsie (a teda bezpecnejsie) kluce mimo uzemia USA (na tieto
obmedzenia bezne narazite, ak chcete kupit zariadenie vyuzivajuce
kryptovacie technologie (napriklad "obycajny" router s moznostou firewall-u)
Jedinou vynimkou je, ak ziskate cerifikat ze dane zariadenie bude pouzite na
prenos financnych informacii :-))
> Nuz kedze USA a Canada maju DES, zvysok sveta ma PGP. Tazko povedat ci kvoli
> algoritmu (DES pouziva podobny system verejnych a sukromnych klucov ako PGP)
> alebo si len autor urobil srandu s americkych institucii... v kazdom pripade
> predpokladam ze keby bolo PGP v Amerike plne siritelne, DES by uz asi
> hynul... podla clanku v PC Worlde pred par rokmi vobec nie je taky bezpecny
> ako sa zda...neviem posudit.
Obmedzenie neplati na DES ale je obmedzena DLZKA KLUCA (kedze do danej
mnoziny patriaj DES plati restrikcia aj pren.

Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk