domena tuke.sk (was Re: user maxx)

Jan Kasprzak kas at ics.muni.cz
Fri Sep 27 16:03:46 CEST 1996

	Dobry den,

	dovoluji si zareagovat na cast zpravy pana Alese Cepka
i presto, ze byla do konference zaslana omylem :-). Myslim si, ze
tema nasledujiciho odstavce je celkem zajimave:

: Ze, existuji v Linuxu bezpecnostni diry jsem obecne vedel. Problem je
: v tom, ze pokud za stavajici situace chci mit unixovsky pocitac, pak
: pripada v uvahu s nasimi financemi jen Linux a ja si ho coby amater
: musim sam spravovat. Pokud bych mel mit prehled byt i jen o
: problematice bezpecnosti Linuxu, pak bych asi nedelal nic jineho nez
: se zabyval systemem. Pro mne je ale pocitac jen pracovni nastroj a
: cas, ktery venuji udrzbe systemu musim brat nekde jinde. Nezbyva mi
: tedy, nez se spolehnout na to, co vymysleli jini a verit, ze mi nekdo
: nebude zamerne skodit.

	O bezpecnosti Linuxu se uz napsaly spousty zprav.
Pokud mate zajem, najdete si v archivech comp.security.unix
asi tak mesic stary thread s nazvem "Linux security". Problem
neni ani tak v tom, ze by v Linuxu bylo vice der v bezpecnosti
nez v jinych systemech, nebo ze by bezpecnostni problemy
byly zpusobeny dostupnosti zdrojovych textu. Problem je ve
snadne dostupnosti a jednoduche instalaci Linuxu --
Linux si muze nainstalovat na svoje PC i "prumerny" uzivatel,
ktery potom nezvladne byt up-to-date s opravami chyb.
Takovyto uzivatel/spravce by mel problemy i s komercnimi systemy.
Rozdil je v tom, ze pokud si nejaka firma porizuje komercni system,
ma obvykle i penize na to, aby zaplatila dobreho systemaka.

-Yenya

PS.: Pripadne reakce na tento prispevek posilejte
	 do linux at muni.cz (cz.comp.linux) nebo me osobne.

--
Jan "Yenya" Kasprzak  |  mailto:kas at muni.cz  |   http://www.fi.muni.cz/~kas/
[[[[ Student of Informatics, Faculty of Informatics, Masaryk University ]]]]