Informace o zarizeni s IP adresou

Jiri Calda calda at dzungle.ms.mff.cuni.cz
Thu Aug 7 11:23:50 CEST 1997

On Thu, 7 Aug 1997, Matus Uhlar wrote:

> Hmmm, MACy tiez pouzivaju DHCP ?

MAC je v tomto pripade ethernetove cislo karty (melo by byt jedinecne pro
kazdou kartu na svete, ale uz jsem videl i jine pripady). Nicmene to znamena
najit zlocince, co tu kartu ma a dat mu po hube.

> -> Ze zacatku MAC adresy sice zjistim, ze to je karta Ungermann-Bass, ale
> -> tech tu mame pres 100 ... :-(

Zalezi na topologii site. Ja s uspechem pouzivam kontroly podobnych hrichu
na studentske siti, kde porovnavam MAC s tabulkou pridelenych IP. V pripade
prohresku se automaticky problemove IP zakaze na routeru a je po problemu.
Pokud pouzijete podobny system (zakazete ono IP), je velmi pravdepodobne,
ze se hrisnik prizna sam, neb mu prestane IP fungovat.

					Jirka