Informace o zarizeni s IP adresou

computer at optimit.cz computer at optimit.cz
Thu Aug 7 13:04:19 CEST 1997

Matus Uhlar wrote:

> Hmmm, MACy tiez pouzivaju DHCP ?

Tady doslo k nedorozumeni - MAC je zkratka z Medium Access Control,
MAC adresa je pak harwareova adresa zarizeni. Kazda ethernetova
karta ma od vyroby napevno vypalenou MAC adresu jedinecnou
v ramci celeho sveta (tedy mela by mit).
Neplest s Macintoshem.

Problem samotny me dost zaujal, stat se to nekdy me, asi bych
si po par dnech sel nekam vyhlidnout nejakou vetev. U nas je
mozna vyhoda, ze uzivatele se z pracovnich stanic pripojuji na
UNIX a ten si vede pomerne peclive zaznamy KDO se z jake IP adresy
kdy pripojoval. Podle uzivatelskeho jmena pripadne cinnosti vyvijene
na siti bych vytipoval hrisne zarizeni.

> Vcera se stalo to, ze se jedna uzivatelka nemohla prihlasit - Win95
> hlasili konflikt s IP adresou XXX.XXX.XXX.XXX, ze pry uz ji ma

Pokud prihlasenim rozumite telnet nekam na UNIX, WWW server apod.,
mohlo byste to najit pomerne rychle. Pokud prihlasenim rozumite
namontovani sdileneho disku z PC ve vedlejsi kancelari, asi si
jeste uzijete.

S pranim hodne stesti

Petr Bravenec
computer at optimit.cz