cisco & broadcast

Dan Lukes DAN at seno.fio.cz
Tue Dec 2 12:21:24 CET 1997

> Cisco router mi neustale rozesila na vsechny porty nejaky  broadcasty
> s adresou 224.0.0.9 .Nevite nekdo jestli to muze mit na svedomi
> RIP 2 nebo neco jineho ?Potreboval bych to pokud mozno zlikvidovat ,

    Ano, 224.0.0.9 (=RIP2-ROUTERS.MCAST.NET) je to m-cast pro sireni RIP2.
Pomuzete si tim, ze budete pouzivat RIP1 (conf t->router rip->version 1),
pripadne muzete zakazat sireni RIP2 pres interface kde vam to nevyhovuje
(conf t->router rip-> ->passive-interface xxx xxx) nebo muzete zcela
zrusit pouzivani RIP (mel byste ovsem predem vedet, zda vam to po kteremkoli
z techto zasahu bude sit bez routovacich informaci fungovat).

    Pak by sel pruchod takovych paketu na dany interface zablokovat pomoci
access-listu.

    Pokud si dobre pamatuji tak u dial-on-demand lze nastavit pravidla
ktere pakety smeji vytoceni vyvolat a ktere ne. Pokud to je pravda, je to
ten zpusob, ktery byste mel k reseni sveho problemu pouzit, protoze to je
presne kvuli tomu tak udelano (a je to, narozdil od vyse ivedenych, reseni
bez side-efektu).

                                            S pozdravem
                                                        Dan

Dan Lukes (FIO holding, a.s.) tel: +420 2 24102204, fax: ...301
root,   webmaster,   postmaster   and   othermaster  of  FIONet
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz