SWITCH nebo HUB _?

Mirek Tichy net at mikros.cz
Sat Dec 6 21:11:09 CET 1997

Martin Pohnetal wrote:

> Mam nasledujici problem.
>
> Existuje server pripojeny k INTERNETU pevnou linkou.
>
> K nemu potrebuji pripojit dalsi klienty pomoci site LAN. Vzhledem k tomu, ze
> jednotlive pocitace na tomto vedeni patrim k ruznym spolecnostem, potrebuji,
> aby se mezi sebou nemohli videt ani nijak kontrolovat a presto by mohl kazdy
> pristupovat bez problemu k INTERNETU.
>
> Je resenim dat za server SWITCH nebo progr.HUB, poradte prosim nekdo. Hledam
> vsechna mozna reseni.
> Videl jsem kdysi progr. HUB od fy. Compaq, ktery umel vystupni porty
> [...]
Switch ani hub s rozdelenymi segmenty neni reseni pro Vas. Obecny switch
sice zabrani vzajemnemu zatezovani jednotlivych segmentu, ale Vy
potrebujete totalne zablokovat vzajemny pruchod paketu mezi lokalnimi
segmenty z duvodu bezpecnosti. To je mozne bud switchem, ktery podporuje
virtualni site (VLAN), karta a OS v serveru vsak musi byt schopny
obslouzit vice VLAN soucasne, coz neni bezne.
Druhym resenim je viceportovy router, jak Vam radi pan Novotny (bude
stat asi polovinu).

Mirek Tichy