Vysvetleni statistik RIPE

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Mon Dec 22 16:13:57 CET 1997

> Na http://www.ripe.net jsou prubezne statistiky poctu DNS.
> Pro svoji seminarni praci jsem si stahnul vse od roku 93 a dal jsem to do Excelu
> Pouzil jsem jenom .cz a .de
> V hlavickach jsou tyto udaje
> SOA
> COUNTED
> DUPL
> REAL
> CHANGE

   Tohle by mel presne vedet nekdo z eunet.cz, ale bez zaruky:

SOA (start of authorities) = pocet zon v prislusne zone. Mohlo by se stat,
    ze treba v zone cz jsou i zony pro domeny treba hp.anet.cz (tj. treti
    urovne), ale v praxi tomu tak u nejvyssich domen asi neni. Cili pocet
    domen druhe urovne.
COUNTED pocet stroju v dane domene zaregistrovanych v DNS. Opet je otazka
    kolikrat jsou pocitany stroje s vice sitovymi adresami a stroje s vice
    jmeny. Tipuju, ze pokud je u jednoho stroje vice IP adres, je pocitan
    pouze jednou.
DUPL duplicitnich stroju
REAL = COUNTED-DUPL (tj. nejspis stroje se stejnou IP adresou jsou
    pocitany jen jednou, i kdyz maji vice jmen).
CHANGE zmena hodnoty REAL od posledne (kdy to je, je uvedeno nahore)

                                                Pekne Vanoce
--
                         ***  Petr Kolar  ***
    Department of Computer Science, Technical University of Liberec