nova vyhledavaci sluzba v ceskem Internetu - ATLAS

Michal Krsek Michal.Krsek at mius.cz
Sat Feb 22 11:23:02 CET 1997

Dobry den ...

Omlouvam se za castecne rozpoutavani flamewars, ale neda mi to, abych se
nevyjadril ... Kopii tehle odpovedi posilam do listu www-l at lanprojekt.cz,
kde by mela diskuse dale pokracovat ....

>    Pokud vim, RFC rikaji naprosto jasne "it's recommended that members of the
> ISO-8859-* series be used in preference to other character sets". Tedy by
> take kazdy browser mel umet a kazdy server nabizet alespon tuto tridu kodu.

Hm ... Ten kondicional 'by mel' je velice na miste. Nejsem si jist, kolik
lidi ma na svem Unixu nejake rozumne ISO-8859-2 fonty. Rekl bych, ze je
vic lidi, kteri touzi po 'pure ascii' ... Ale to je vedlejsi.
Je naprosto jasne, ze pokud provozuji nejakou sluzbu, tak se ji snazim co
nejdrive zpristupnit co nejvetsimu poctu lidi. Potom, kdyz uz sluzba
funguje k naproste spokojenosti, dodelavam dalsi moduly. Jednim z nich
muze byt prekodovani ... Aje faktem, ze pokud chci oslovit co nejvetsi
mnozstvi lidi v CR, pouziju kodovani Windows-1250 ... To je asi vsechno

>    To, ze nejake kodovani _existuje_, podle mne jeste neni nijak zavaznym
> duvodem k tomu, aby jej vsichni implementovali. Pokud je ovsem neco oficialne
> deklarovano jako _doporucene_, asi by preci jen bylo zahodno se tim ridit
> (zejmena kdyz se jedna o doporuceni rozumne).

Rozumne pro koho ? Pro Vas ? Jiste ? Ale prakticky ? Nechci urazit nikoho,
kdo pouziva ISO-8859-2 (ja, kdyz brouzdam z Unixu, tak ho koneckoncu take
mam a vyuzivam), ale ...

Predstavte si situaci:
----
Mam SQL server, ktery podporuje Windows-1250 (MS SQL server 6.5)

Mam Full Text search, ktery podporuje (po mirnych dodelavkach)
Windows-1250 (MS Index Server)

Mam autorske nastroje, ktere podporuji Windows-1250 (FP, vsechny editory
ve Windows)

Mam 95% potencionalnich zakazniku, kteri dokazi Windows-1250 precist ..
----

TAK PROBOHA, PROC NEZACIT S WINDOWS-1250 ?!?!

					Michal

P.S: Podotykam, ze s autory Atlasu nemam nic spolecneho ...