MAC + PC --> net -->Internet

Frantisek Rysanek xrysf03 at staff.eunet.cz
Mon Feb 24 11:55:34 CET 1997

> bracim se na vas s nasledujici prosbou:
> nevite nahodou jak lze propojit 3*MAC + 2*PC (jedno Win95 a druhe WinNT
> 4.0 Workstation) do
> site abych mohl sdilet data,modem,tiskarnu a hrat  hry po takove male
> domaci siti (malej Intranet) ?
S jistymi omezenimi to pujde. Ta omezeni spocivaji v tom, ze PC a MAC
si nebudou moci navzajem mapovat disky a porty (tedy ani modemy).
Pokud byste chtel tohle vyvadet, musel byste sehnat pro obe platformy
prostredek, ktery primapuje disk, na ktery pristupuje pres ftp (kdovi,
dalsi verze Windows nebo treba jen MSIE by to mohla umet).

Bez problemu pujde nasledujici:
- ze vsech PC a MACu se pripojit do inetu pres jedinou IP adresu, klidne
  dynamickou.
- PC mezi sebou a MACove mezi sebou si budou moci navzajem mapovat
  prostredky.
- vsechny pocitace navzajem by se daly propojit do jednotneho
  "informacniho systemu" skutecne jedine pres intranet - tedy technologie
  na bazi internetich standardu - WWW,FTP. To by znamenalo, ze na vsech
  pocitacich, ktere by chtely poskytovat prislusnou sluzbu, by musel
  bezet prislusny serverovy software.
- melo by jit tisknout ze vsech pocitacu (PC, MAC) na jedinou tiskarnu.

Nepujde:
- faxovat a obecne modemit pres jediny modem

Jak to udelat:
- cele to bude spojene ethernetem
- na jednom pocitaci pobezi nejake proxy (treba na NTckach Winproxy od
  Lanprojektu) - pokud mate prideleny vetsi blok IP adres, dalo by se to
  nejakym zpusobem routovat
- mapovani disku v ramci platformy neni problem, i kdyz osobne s macama
  nemam prakticke zkusenosti
- na windows PC i MAC existuji HTTP i FTP a dalsi servery - fakt je, ze
  nejsou tak sikovne jako profesionalni software pod UNIX.
- spolecnou tiskarnu bych pripojil pres nejaky platformove nezavisly
  printserver - osobne jsem to nezkousel, ale videl jsem kolegu jak si
  hraje s prinserverem fy. Epson, coz je takova mrnava vecicka (oduly
  paralelni konektor), ktery se pripoji na ethernet - ma to tri mega
  pameti, ovlada se to pres telnet a umi to nejspis vsechny mozne
  protokoly. Nikdy jsem s tim nepracoval, ale melo by to jit.

Frantisek Rysanek