nova vyhledavaci sluzba v ceskem Internetu - ATLAS

Hanuš Adler had at pdas.cz
Mon Feb 24 23:25:38 CET 1997

On 21 Feb 1997, Michal Krsek wrote:

> No uz to tady padlo ... IMHO je certifikacni autoritou pro znakove sady
> IANA ... Pokud v IANA existuje charset "Windows-1250" , tak neni co resit
> ... To, ze Netsckejp pro Linux netusi nic o charsetu Windows-1250 neni
> chyba Windows
> Packardy o WIndows-1250 vi :-)
> Pokud se standard meri pres pocet lidi, kteri to mohou pouzivat, tak tam
> uz vubec skoda slov :-)

Uf, ani jsem netusil kolik lidi se na tohle tema chytne...

Standard je pro me to, co bylo drive. ISO-8859-2 bylo zavedeno v roce
1987. Je *chyba* opakuji *chyba* Microsrotu, ze to nezaregistroval (?)
a nejdriv pouzil cp852 od IBM a pak tu obskurni "Windows-1250"...

Druha vec je, ze americani vseobecne (vcetne MS) nemaji pocit, ze tohle
je problem, ktery se musi resit rychle. Zatim to proste funguje tak, ze
obecne prijimane kodovani na Internetu je to, co zacina "ISO-" a i kdyz
se mozna jednou Windows-125x prosadi, zatim to znamena, ze chce-li nekdo
mit WWW stranky, ktere uz *dnes* z Unixu i z Windows jdou precist bez
kliknuti na "Vyber kodovani cestiny", musi je mit v ISO.

FrontPage mimochodem umi, kdyz se obtezujete si ho tak nastavit, delat
stranky v ISO-8859-2. Neni duvod to nevyuzit (krome ignorance a/nebo
povysenosti).

S pozdravem,

Hanus Adler