nova vyhledavaci sluzba v ceskem Internetu - ATLAS

Juraj Panko Juraj.Panko at tuke.sk
Tue Feb 25 22:15:12 CET 1997

			Dobry den !
According to JAN VUCKA.

> Obavam se, ze nemate absolutne pravdu. Standard neni to, co bylo drive,
> nybrz to, co je obecne (=vice lidmi?) za standard povazovano.
> Dovolim si Vam pripomenout, ze v CSR se drive jezdilo auty vlevo, dnes v
> pravo. A co je standard, ptam se? To, co bylo driv, pane Adlere? Fakt?
> :-) (mala jedovatost, neberte to, prosim, osobne)
Hmmm, nestastny to priklad ... Za to jazdenie vpravo asi vdacime (CS aj SK)
nemeckej brannej moci ... :-( kto nam nanuti ISO-8859-2 ? )

Navyse cele prirovnanie unika od problemu. Po zavedeni prekodovania na
strane KLIENTA, je v podstate jedno, ake kodovanie klienti pouzivaju (aj ked
skoda toho zbytocne spotrebovaneho vykonu CPU pri prekodovani), otazka o
ktoru tu bezi je, ake kodovanie ma byt NA STRANE SERVERA (teda ak je
sucastou nejakeho stat. inf. systemu). A tam statna norma (nekamenujte ma,
teraz nepoviem cislo, pretoze si ho nepamatam :) hovori o
ISO-8859-2 ... Viem, ze z takehoto rozhodnutia sa odvijaju dalsie (ulozenie
dat na databazach, nadstavby etc ... Ale v takom pripade treba vyvijat tlak
na normotvorcov, aby uviedli stav de facto aj de jure. Osobne si vsak
myslim, ze CP-1250 by nebolo najstastnejsim. Uz podla mnozstva zmien za
posledny cas mozno odhadovat, ze do dvoch rokov bude mat MS pre nase
teritoria dalsiu znakovu sadu ... a mozui sa dorabat dalsie barlicky ...
Takze skor by som videl riesenie v tom, ze sa bude dosledne dodrziavat
uzakoneny stav (najma ak aj samotne prostriedky MS tymto smerom POMALY ale
predsa postupuju).
Osobne ale chapem riesenie na ATLAS-e (zrejme tam neslo len o editor HTML
stranok, ale najma o baliky pre pracu s databazou) a teraz ide o rychlost.
(akurat ze ak vyvoj bude noirmalny, tak si do buducnosti pridali trochy
prace)

Juraj Panko
panko at ccsun.tuke.sk