Peering & sluzba Cesky Internet

Marek Antos antos at cpress.cz
Fri Jan 3 23:52:53 CET 1997

Dobry den,

On  3 Jan 97 at 17:05, Vlach Vladimir wrote:

> Mam takovy dojem ze rozsahly clanek byl napsan v Connect!u od p. Anto_e.
> Mozna budou podrobnejsi informace na jeho domovske strance nebo u
> Proviederu.

v casopise Connect!, konkretne v cisle 11/96, skutecne vysel muj
pomerne rozsahly komentar k otazce peeringu. Je tedy uz sice mirne
starsiho data, ale vzhledem k tomu, ze se toho stale moc nedeje (a
tiskove zpravy NIXu prichazeji obvykle s dvojmesicnim zpozdenim), je
myslim stale aktualni.

Upravena verze toho clanku je zverejnena take jako Tema mesice
prosince v ramci nove sluzby Cesky Internet
(http://www.seznam.cz/internet).  Tato sluzba, jejimz autorem
je ma malickost, startuje svuj oficialni provoz prave dnes, takze
vyuziji teto prilezitosti k jejimu predstaveni.

Jedna se o sluzbu, zamerenou na problematiku poskytovani pripojeni
Internetu u nas. Zatim je pouze v zahrivacim provozu, ale snad tu
najdete nektere zajimave informace. Oproti adresarum poskytovatelu
Internetu, kterych uz je u nas nekolik, se snazi poskytovat
komplexnejsi udaje i o cenach, kvalite poskytovanych sluzeb atd.
Ostatne, posudte sami na vyse uvedenem URL.

> Co vim tak ten Peering bude pouze 64 Kb/s ( nic moc ), ale aspon neco.

Fyzicky peering by mel jit, pokud je mi znamo, po Ethernetu, cili 10
Mb/. Uzke misto ovsem muze byt v linkach od jednotlivych provideru do
peeringoveho centra, protoze nekteri skutecne hodlaji zprvu zustat u
64 kb/s. Uvidime, jak to dopadne.

S pranim vseho dobreho (fungujici peering mezi to urcite patri) do
noveho roku,

---
Marek Antos                     Computer Press
Casopis Connect!                Hodkovicka 115, Praha 4
e-mail: antos at cpress.cz         tel/fax:02/61710642