Jednickova podsit

Vojtech Vrba vv at dns.terminal.cz
Mon Jan 6 11:08:51 CET 1997

On Mon, 6 Jan 1997, Jiri Novotny wrote:

> Jednickova (stejne jako nulova :-) podsit se nepouziva,
> minimalni sit ma 4 adresy. Tyto site se velmi casto pouzivaji
> na Point To Point spojeni na seriovych linkach nebo na
> ethernetu pres optiku a dalsich typech dvoubodovych spoju.
> Pouziti pak vypada takto:
>
> a.b.c.d00	adresa site
> a.b.c.d01	jedna stanice
> a.b.c.d10       druha stanice
> a.b.c.d11	broadcast

To je sice pravda, ale pro komercni terminal servery se pouziva netmask
255.255.255.255, coz je sit presne pro jeden pocitac. Je to vlastne
analogie host zaznamu v routovacich tabulkach.
Navic, pro sp[ojovaci subnety nemusite v nekterych pripadech delegovat
spojovaci subnet, napr. Cisco umi spojovaci subnet udelat neocislovany,
cimz opet dochazi k uspore adres, coz je dneska hlavni priorita RIPE.

Jinak, vzhledem k politice RIPE pri pridelovani adres se s pridelovanim
mensich bloku adres nez 255 budeme setkavat cimdale casteji.
Navic neni ani problem pro tyto subnety nadelegovat reverzni domenu,
myslim ze blize se o tom  zminuji dokumenty prave RIPE. ( adresa
www.ripe.net)

S pozdravem
Vojtech Vrba
system admin