Problem diakritiky v Mailu

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Wed Jan 8 13:54:15 CET 1997

Nechci zacinat novy flame war, ale rad bych pripomnel par veci.

- Minula diskuse (nekdy loni) vyustila v zalozeni konference
specielne pro otazku "psat ci nepsat cesky a jak na to".
Je to konference InetNLS na listserv at utia.cas.cz (kdyz uz jste me
donutili ji najit). Bylo by pripadnejsi vyradit se tam.
- Uvedenou konferenci taky sleduju v ocekavani nejakeho FAQ,
respektive kucharky pro bezbolestny prechod na diakritiku,
ale zatim nemam pocit, ze by k tomu doslo. (Ja se tam jeste
v archivu pohrabu, abych se ujistil, jestli nepomlouvam, ale
neslibuju, ze to bude hned.) Dela to na mne dojem, ze pokud ma
nekdo diakritiku jako prioritni zajem nebo nahodou pouziva prostredi,
ktere je pro ni konfigurovatelne, tak prima, ale kdyz mate heterogenni
sit nebo z nejruznejsich duvodu nemuzete nebo nechcete provozovat
jedno nebo dve konkretni reseni, tak to tak ruzove neni. (je to mozna
silne kafe, ale tvrzeni, ze problemy maji jen uzivatele vt52, mi taky
nepripada korektni)
- Zda se mi, ze kazdemu, kdo ma diakritiku vyresenou (at uz vlastnim
nebo cizim pricinenim), pripada absurdni, ze by ostatnim to jeho reseni
nemuselo byt nic platne, kdyz prece jemu vyhovuje!
- za minimalni variantu vyreseni diakritiky povazuji to, abych tak
komunikovat mohl a za maximalni, abych to delat nemusel. :-)))

Martin Postulka