Pripojeni do Inetu

Pavel Just just at ais.cz
Wed Jan 22 11:02:22 CET 1997

On Wed, 22 Jan 1997, Skolsky urad Decin wrote:

> [...]
> To: net at cs.felk.cvut.cz
> Subject: Pripojeni do Inetu
>
> Dobry den,
>
> mel bych jeden dotaz, mozna se zde jiz probiral, ale jsem tu novy.
> Mame zavedenou pocitacovou sit Novell 3.11, na stanicich mame Win95.
> Jedna stanice ma instalovany modem a software pro pripojeni do Inetu.
> No, a ja bych potreboval, aby bylo mozno se pripojit do Inetu z
> libovolne stanice. Muze mi nekdo poradit jaky pouzit soft? Co je
> nutno zajistit u poskytovatele (pevna IP?). Budou muset byt vsechny
> stanice vybaveny modemem, nebo staci modem na te jedne stanici?
Modem na jedne stanici bohate staci. Jen bych nepouzil ani Novell ani Win0.95,
ale napriklad Linux nebo FreeBSD. Oboji je zadarmo nebo temer zadarmo.
Pevnou IP adresu od providera nepotrebujete. Na jednotlivych stanicich
bude potreba pouze nastavit route na stanici s modemem. Pravdepodobne
to bude default.  Jak Linux, tak FreeBSD umi dial_on_demand, to znamena,
se se modem pouzije pouze v pripade potreby bez zasahu uzivatele.
Ale to Win0.95 asi umi taky. Jen jsem to nikdy nevidel fungujici.
Samozrejme predpokladam, ze vse umi TCP/IP.

                           Pavel Just