Pripojeni do Inetu

Frantisek Rysanek xrysf03 at staff.eunet.cz
Thu Jan 30 10:57:39 CET 1997

> Doporuèuji Software602 pro Internet. Staèí Vám jedno dial-up pripojeni,
> klidne s dynamickou IP, a pripojite libovolny pocet stanic.

Ano. To umi jakekoli proxy.
Mam par dotazu. Uz jsem je jednou poslal na adresu uvedenou na prislusne
WEBove strance, ale dostalo se mi pouze odpovedi, at si prectu manual
ktery dostaneme ve firme k testovani. Kdyz k nam dorazil, prolistoval jsem
ho a mnoho otazek se skutecne vyjasnilo. Jenom se mi nelibilo, ze manual
nerika JAK to vsechno beha uvnitr. Je to jenom popis pro klikace, jak tu
vec instalovat - ale s cim je to kompatibilni a jake to podporuje
protokoly (krome postovnich), to jsem tam jaksi prehledl. Ten postovni
server je asi celkem slusny. I kdyz to uvnitr za firewallem bezi na
proprietarnich protokolech. Ta posta by mela byt kompatibilni uplne se
vsim.
ALE. Ta vec nema aplikacni proxy (jako je wingate, winproxy, cproxy, open
sesame, spaghetti apod.), jenom firewall (SOCKS). Tedy to NEMA ani HTTP
CACHE.
Celkovy dojem: ma to firewall. To je hezke. Ma to na muj vkus celkem mocny
postovni server (nejsem odbornik). Tohle jsou vsechno veci, ktere pouzije
velka firma na pevne lince, kdyz potrebuje prijimat a distribuovat postu
ruznymi protokoly a byt pritom v bezpeci.
Male firmicce, ktera jede pres vytacenou linku se hodi tak jedine ten
mail server, protoze umi UUCP. Uzivatele site, pripojene pres komutovanou
linku, by uvitali Cache - tu umi vetsina aplikacnich proxy. Dle meho
nazoru je aplikacni proxy ruznymi aplikacnimi klienty podporovano rozhodne
casteji nez SOCKS. Naopak firewall je v tomto pripade celkem zbytecny,
protoze pres vytacenou linku se stejne nedaji poskytovat sluzby typu HTTP
nebo FTP, ani SMTP posta - firewall se rovna kanonu na vrabce.
Muj nazor je, ze normalnimu vytacenemu zakaznikovi 602 pro internet nema
prilis co nabidnout.

V nekterych uvedenych myslenkach si nejsem prilis jisty - me argumenty
jsou obcas subjektivni. Vitam jakoukoli polemiku.

Frantisek Rysanek