certifikace klicu SSL

Dan Lukes DAN at obluda.kolej.mff.cuni.cz
Thu Jul 31 02:51:45 CEST 1997

Dne 30 Jul 97 v 10:11, Michal Muhlpachr uvedl(a):

> Pro platebni elektronicky styk se da pouzit nekolika mechanizmu (uvedu
> nektere):
> 1. elektronicke mince (ekvivalent kovovych ci papirovych)
> 2. kreditni zpusob placeni (pouzivaji napr. el. penezenky)
> 3. debetni zpusob placeni

    To ano, ale proc jste se v uvahach omezil jen na placeni ?
    Pak vam samozrejme vyjde, ze el. prukaz totoznosti neni nutny.
    Ale co dalsi oblasti - uz jenom zavazna objednavka cehokoliv (treba pokyn
svemu makleri tykajici se cenych papiru, objednavky zbozi, uzavirani smluv na
cokoliv kde to nevylucuje zakon, ...)

> Dale nahradu OP ci vypisu s obchodniho rejstriku v elektronicke podobe
> nemuze vydavat zadna komercni organizace. Pokud nejaka komercni
> nahrada OP ci vypisu. Jiny subjekt totiz nemusi verit, ze to
> skutecne ekvivalent je.

    Ale dejte pokoj, kreditni karty take vydava komercni organizace.
Duveryhodnost jakehokoliv dokladu je zavisla na duveryhodnosti vydavatele,
nikoli na jeho pravni forme ...
    A ostatne, tak jako ne kazdy obchodnik uznava vsechny kreditni karty ani
tady ne kazdy musi tuto autoritu respektovat. Je vsak pravdepodobne, ze po
pocatecnim vetsim poctu takovych autorit se jejich pocet snizi na nejaky
velmi maly pocet tech "opravdu serioznich a duveryhodnych".
Takze prikladu kreditnich karet dovozuji, ze neni bezpodminecne nutne, aby
"silne" certifikaty vydaval statni organ (uz proto, ze bychom se v tom
pripade takovych certifikatu nejspis nedockali).

> v CR standardizovan. Celni doklady napr. MUSEJI byt podle zakona na
> papire s razitkem.

Mimochodem, nemate pravdu. Neexistuje zakon, ktery by nestatnimu subjektu
narizoval vlastnit a pouzivat razitko. Ale mate pravdu, ze s uredniky se bez
nej domlouvate jen tezko. Pro ne totiz razitko predstavuje ten
nejduveryhodnejsi certifikat i kdyby bylo cerstve vyrezano z brambory.

> Takze na zaver se priklanim k nazoru, ze vyznam certifikatu byt tridy 1
> se silne nedocenuje a je to prave prvni krok k tomu, aby se lide
> seznamili s tim, co je to certifikat, k cemu je certifikacni autorita,
> jak se da pouzit, ze si musi chranit soukromy klic, ...

    No prave. Aby si od tech v soucasnosti vydavanych neslibovali vic nez je
realisticke a po prvnim vetsim prusvihu, ktery media jiste rozmaznou se
laicka verejnost od el. styku znechucene neodvratila ...
    Prave u vydavatelu certifikatu mi schazi vyrazne uvedene informace co
jejich certifikaty zajistuji - a nebo jeste lepe, co nezajistuji.

                                    S pozdravem
                                                Dan

Dan Lukes, Patkova 3/A1703, Praha 8, Czech Republic
tel +420-(2)-8551040 ext 330, E-Mail: dan at obluda.kolej.mff.cuni.cz,
aka: LUKES(or Postmaster)@Menza.MFF.CUNI.CZ and others