DNS ???????

Martin.Postulka at cerge.cuni.cz Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Mon Jun 2 17:05:23 CEST 1997

>Jeste drobnou poznamku si dovolim k navrhu, aby se NIX ujal NICu,
>ktery tady kdosi vznesl.
>Byl tak tu trochu smeten ze stolu s tim, ze to by nejdriv musel chtit
>sam NIX.

Do toho jsem se navazel ja. Sebekriticky priznavam, ze bez hlubsi znalosti
veci, jen na zaklade toho, co jsem si tady a jinde precetl. Z toho navrhu mi
nebylo zrejme, jestli kolega, ktery NIXu nabizel kompetence, o nem neco
pozitivniho vi. Sirokou publicitu mel vznik sdruzeni, ale nejak mi uniklo,
jestli NIX uz ma co nabidnout.
Takze to byla trochu provokace, jestli se nekdo za NIX zaruci, pripadne
jestli se nekdo jmenem NIXu ozve :-)
Taky mam spis strach o funkcnost NIC, jen jsem to nesikovne prekombinoval.

Existuji nekde (myslim na siti) informace o NIXu a kontaktni (emailova)
adresa?

>jsou udelovany snad na pul roku s tim, ze pokud po uplynuti teto
>lhuty na serveru nevznikne nalezita sluzba, je domena zase odejmuta.
>V praxi k tomu vsak bohuzel temer nedochazi, alespon co ja vim.

Rovnez se mi zdalo, ze by si spis zaslouzilo venovat se pravidlum.
Samozrejme zadna algoritmizace rozhodnuti rumcasj.cz - ano, cipisek.cz - ne,
ale ve stylu vyse citovaneho, coz jsem nevedel, ze existuje.
Jsou i dalsi podobna napr. ke vznaseni protestu a kde?

Mimochodem, pokud by bylo toto pravidlo uplatnovano bylo by asi korektni,
aby bylo publikovano, treba i formou nejakeho doplnku k navrhu
ftp://ftp.eunet.cz/pub/nic/cz/domain.html
Nasel jsem jen tenhle dokument, prehledl jsem neco?

Rovnez seznam domen jsem nasel jen ve forme tabulky pro nameserver.
Ani seznam http://www.cesnet.cz/cz/sites.html moc vic, krome jmena firmy
pripadne adresy webserveru, nenabizi.
Existuje nejaky seznam s vice podrobnostmi? Nejak nemuzu najit podmnozinu
RIPE pro .cz, je to nekde?

Martin Postulka