Cestina a WWW

Petr Kolar PETR.KOLAR at vslib.cz
Tue Mar 4 14:32:16 CET 1997

Puvodni zneni dopisu (bez hacku a carek)
From: "Marek Chlup" <chlupm at risc.upol.cz> bylo:

Ma smysl nabizet na strankach nejake zmeny kodovani? Odpoved podle me znit
NE! To k cemu to vede, je videt na prohledavacich - odkaz na jednu stejnou
stranku (v ruznych kodovanich) vam vyjede treba i 7x. Nekdy napriklad
zadate dotaz kteremu odpovida 5 stranek z nejakeho serveru, kde jsou
nabizeny tyto vymozenosti, tedy to mame 35 odkazu, ktere vas napriklad ke
vsemu vubec nezajimaji a nez se prosurfujete k dalsim odkazum, ktere
prohledavac nabizi jste zeleny dale fialovy a pak...(no zname to). Je fakt,
ze inteligentni cesky prohledavac by to mohl nejak eliminovat - ovsem
jednoduche to uplne nebude.

Jsem presvedcen, ze kdyz budou stranky jen v kodovani Windows-1250 nebo jen
v ISO-8859-2 budou pristupne DRTIVE vetsine (otazka jeste zni, zda nabizet
take ASCII - nekdy clovek zabloudi k nejakemu terminalu ...). Ovsem, na
strankach by melo byt receno v jakem kodovani jsou (<META ...charset=...).
To umozni automaticke rozliseni kodovani pro browser a take chytre
prohledavace z toho mohou tuto informaci prevzit, coz mi pak bude umoznovat
zadavat dotazy s diakritikou.

Prohledavac Atlas ted zacina a ma urcite plno problemu, ale meli by si dat
za ukol tohle resit. Myslim, ze to co navrhuji (jen Windows-1250 nebo jen
ISO-8859-2 pripadne navic jeste ASCII) by mohlo vyhovovat skoro vsem.
Atlasove, nechcete neco takoveho doporucit na svych strankach v textu pri
pridavani URL?