ZADOST O POMOC A VAROVANI

admin FSV UK net at mbox.fsv.cuni.cz
Wed Mar 5 09:51:09 CET 1997

On  5 Mar 97 at 1:27, Ivo MACHULDA wrote:

> Nepise se to lehce, jsou zkratka mezi nami takovi "INTERNET PROVIDERi",
> kteri zakazuji-neumoznuji svym zakaznikum
> pristup na, stranky a servery jinych provideru. Jen z toho duvodu, ze
> jim zkratka dela konkurenci. Jako priklad mohu uvest
> firmu MATTES AD spol.s r.o. z Frydku-Mistku provozovatelem site
> APPLET.CZ, ktera se takto zachovala k nasi firme-
> Ivo MACHULDA tel. 0602 721827 jednatel spolecnosti Bohemia SOFT spol.

Dobry den,

pokud je mi znamo, tak krome obchodnich pravidel, ktere si obchodnik
se zakaznikem muze dojednat, existuji i vseobecna pravidla internetu
- nekdo je nazyva eticka, jiny zavazna pro kazdeho ucastnika site
potazmo poskytovatele inet sluzeb. Nepamatuji si prilis historii
tohoto kodexu, nicmene je mezinarodni umluvou a Ceska republika se
prostrednictvim spravce naseho geoprostoru, Cesnetu, zavazala je
dodrzovat. Pro vas bych mel dve reseni:

- budto si stezovat u poskytovatele licenci, cimz je v tomto pripade
Cesnet
- a nebo vyvolat antireklamni kampan proti vyse zminene firme, ze
poskozuje sve zakazniky, a tim ji na poli poskytovatelu
diskreditovat. Toto reseni je riskantnejsi, nebot se klidne muze
stat, ze vas dotycna firma bude zalovat ve smyslu paragrafu na
ochranu osobnosti. Chcete-li se touto cestou vydat (a mozna, ze jiz
tak cinite, posilate-li ruznym lidem ci do ruznych konferenci obdobny dopis),
chce to mit nezvratne dukazy.

Hodne stesti,

Milan Tucek IV.

net administrator at Faculty of Social Sciences at Charles
University of Prague, Czech Republic
mailto:net at mbox.fsv.cuni.cz
http://www.fsv.cuni.cz
ftp://ftp.fsv.cuni.cz