ZADOST O POMOC A VAROVANI

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Wed Mar 5 11:51:36 CET 1997

"admin FSV UK" <net at mbox.fsv.cuni.cz> wrote:

> Dobry den,
>
> pokud je mi znamo, tak krome obchodnich pravidel, ktere si obchodnik
> se zakaznikem muze dojednat, existuji i vseobecna pravidla internetu
> - nekdo je nazyva eticka, jiny zavazna pro kazdeho ucastnika site
> potazmo poskytovatele inet sluzeb. Nepamatuji si prilis historii
> tohoto kodexu, nicmene je mezinarodni umluvou a Ceska republika se
> prostrednictvim spravce naseho geoprostoru, Cesnetu, zavazala je
> dodrzovat. Pro vas bych mel dve reseni:

Dobry den,

mozna bychom mohli pomoci i mi ostatni a napsat par mailu na MATTES AD, na
jejich nadrizeneho providera a podobne. Oni si to treba potom rozmysli.

Ja osobne se domnivam, ze je to prvni pripad podobne cenzury u nas. Bylo by
proto dobre ho razne a rychle vyresit. Mohlo by to pak slouzit jako precedens
pro to, aby si kazdy v budoucnu rozmyslel neco centurovat.
Pokud totiz nebudeme proti jakekoli cenzure bojovat spolecne, razne a hned,
dojde k tomu, ze se za rok nebo dva nestacime divit, tak jako se dneska nestaci
divit ve Spojenych Statech. Zacne to timhle pripadem, bude to pokracovat tim, ze
nektery provider si usmysli, ze neni dobre, aby jeho zakaznici mohly na WWW
server casopisu LEO nebo Playboy a skonci to tim, ze nektery z hlavnich
provideru zablokuje pristup na XS4ALL po vzoru Nemecka. To je samozrejme
katastroficky scenar, nicmene IMHO je dobre si uvedomit, ze nebezpeci cenzury v
Internetu (at jiz jde o cenzuru obchodni, erotickou nebo politickou) realne
existuje. V letech 1945 az 1948 se nas narod nechal vlastni necinnosti zavest do
katastrofy. Nedopustme, aby se totez stalo v letech 1997 az 2000 na Internetu.

Zdravi PavelK