ZADOST O POMOC A VAROVANI

Frantisek Rysanek xrysf03 at staff.eunet.cz
Wed Mar 5 14:58:37 CET 1997

> Nepise se to lehce, jsou zkratka mezi nami takovi "INTERNET PROVIDERi",
> kteri zakazuji-neumoznuji svym zakaznikum
> pristup na, stranky a servery jinych provideru. Jen z toho duvodu, ze
> jim zkratka dela konkurenci.
Mno, kdyby tohle udelal nejaky mamut, s dobrym pripojenim v CR i ven, tak
by se dalo rici, ze jde o porusovani pravidel hospodarske souteze -
potirani drobne konkurence. Nebo o administrativni obstrukci vyvolanou
cinnosti nejake natlakove skupiny. Mne vsak nepripada, ze toto je ten
pripad. Staci udelat na ne traceroute. To by si prece sami podrezavali
vetev, na ktere sedi.

> Ve chvili kdy zjistila, ze jejich soucasni zakaznici
> vyuzivaji sluzeb nasi spolecnosti.(Treba jen to, ze maji
> u nas druhou maiovou schranku, protoze maji podezdreni na
> cenzuru svych mailu na *******).
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
COZE? Je fakt, ze uz jsem nekde slysel, ze na inetu listovni tajemstvi
neplati, ale ze by to bylo az takhle brutalni? A proboha proc? Tim by
posilali zakazniky ke konkurenci! A navic intelektualni analyza obsahu
takoveho objemu dokumentu by take neco stala! Pokud mate na mysli cenzuru
odesilatelske site (tedy nikoli obsahu), jima mne hruza jen o neco mene.
Krome toho se to da obejit tim, ze poslete mail oklikou pres jakykoli
slusny SMTP demon.

Mam dojem, ze je v tom jedna z nasledujicich pricin:
a) obcasny nahodny fyzicky vypadek nejake linky v siti, logicky
   nasledovany nedostupnosti nekterych siti
b) neporadek v routovacich tabulkach u providera
c) neporadek v "MAIL DELIVERY SUBSYSTEM", cokoli to je
d) chyba mezi zidli a klavesnici (rozumi se na strane klienta)

Co se tyce internetu, tak mi jeste dlouho potece mleko po brade, ale
mam dojem, ze cenzura uz je u nas nenavratne pryc.

Frantisek Rysanek