Bezpecnost Linux x WinNT

Michal Kocer kocer at ipex.cz
Thu Mar 6 14:26:37 CET 1997

Dobry den,

prave jsem docetl ChipWeek 10/97, kde autor -joch v clanku
"4xtema na bezpecnost" silne napada bezpecnost Linuxu( viz
prilozene citace v P.S.).
Podobne vypraveni jsem cetl jiz i v priloze ChipWeeku 6/97,
jez se jmenuje "Vlastni WWW-server" (ted si prectete P.S.).

Jsem temito clanky zmaten a docela dotcen, autori se
nehezky vyjadrili o mnou oblibenem OS. ;)

Nepopiram, ze Linux pouziva mimo jine proto, ze je
zdarma, ale i pro to, ze je zatim nejstabilnejsi
OS, se kterym uzivim moji 486DX/40MHz/8MB RAM.
A pochybuji, ze jej lide na Inetu pouzivaji
pro WWW-servery jen proto, ze je zadarmo.

Nechci vyvolavat valku slov (flame war), ale byl bych velice
rad, kdyby mi nekdo mohl rici

O jak moc je Linux  nebezpecnejsi
a) nez jine Unix-like OS ?
b) nez jine v clancich uvadene sitove systemy WinNT, OS/2, Novel?
O jak moc je mene vhodny pro WWW server?
 Predpokladejme, ze mame na skole (ve firme) experta
 jak na Unix tak na ostatni OS.

Omlouvam se za ponekud delsi mail.

Predem dekuji za pripadne odpovedi.

S pranim hezkeho tydne
			Michal Kocer
                        <kocer at merlin.pap.univie.ac.at>

(Pri odpovedi NECITUJTE TENTO MAIL cely!!)

P.S.:
Citace clanku:
"...Statisticky lze konstatova, ze napadene systemy
    byly ve vetsine pripadech servery provozovane
    na platforme Linuxu (volne siritelny Unix)..."
                                          ChW10/97(str.25)

a kdyz pise o virech ;) na Unixu uvadi "objev" viru Bliss
spolecnosti McAfee a dale uvadi

"...Linux je dnes v Internetu  pouzivan predevsim pro
   budovani WWW-serveru, aplikacnich serveru, komunikacnich
   uzlu nebo routeru, ..."
   ( az sem OK, ale)
   "...coz je zpusobeno tim, ze je siren zdarma..."
                                          ChW10/97(str.26)

Podobne vypraveni jsem cetl i v priloze ChipWeeku 6/97, jez
se jmenuje "Vlastni WWW-server"
Zde se nejprve na str.7 v clanku "Co je dobre znat predem"
dozvite, ze
"...pro serioznejsi provozovani WWW-serveru je pouzitelna pouze
   UNIXova platforma..."
                                              (autor -jip)
a hned na strane 18 v clanku Petra Vavry "Jak na to"
cteme:
"...Pokud bychom meli srovnat bezpecnost, spolehlivost a
   snadnou udrzbu WWW-serveru, jsou servery pracujici
   na platformach  Windows NT, Novell a OS/2 velmi vhodne.
   To jiz nelze rici o systemech zalozenych na OS Unix. ....
   Nejhorsi situace je zel u velmi  oblibeneho a pro WWW-servery
   velmi casto uzivaneho systemu --- u Linuxu. Ten je uz ze sve
   podstaty volneho programoveho vybaveni ("public-freewaru")
   velmi nebezpecny..."