Bezpecnost Linux x WinNT

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Thu Mar 6 17:13:40 CET 1997

>  To je dano zkratka tim, ze Linux je nejrozsirenejsi.

Nezlobte se na mne, ale to je pekna blbost. O bezpecnosti Windows
se snad neda mluvit vubec a Novell je vicemene pouze fileserver,
OS/2 nevim. Pukud mohu srovnavat, tak Unixove systemy jsou na
tom nejlepe. Je pravda, ze Linux je o trochu mene stabilni
nez napr. BSD systemy, ale urcite pri dobre instalaci
je daleko bezpecnejsi nez Windows NT.

>  Specifickou crtou Linuxu, co se tyce bezpecnosti, neni ani tak to, ze
>  je freeware, jako to, ze jsou k dipozici jeho zdrojaky.

No, tak to je jeste vetsi ptakovina, prece kdyz mam zdrojaky,
tak si chuby mohu opravit sam a nemusim se doprosovat nejakeho
maleho a mekkeho vyrobce, aby opravil veci, ktere od nej draze
koupim. Nehlede k tomu, ze u vetsiny software se zdrojaky,
je taky E-mailova adresa tvurce, takze s nim mohu v pripade
potreby konzultovat. Domnivam se z podstaty veci, ze system
se zdrojaky je daleko bezpecnejsi, nebot sam mohu zkontrolovat
jak je co implementovano a zaridit se podle toho.

Omluvte mou prudkou reakci, ale tvrdit, ze Microsofti produkty
jsou bezpecne, protoze k nim nejsou zdrojaky je nehoraznost.
Osobne si myslim, ze zdrojaky k temto produktum nejsou proto,
aby uzivatel nevidel jak je to hloupe  udelano.

						S pozdravem

							J. Novotny