Bezpecnost Linux x WinNT

elzet at bajt.cz elzet at bajt.cz
Sat Mar 8 03:56:52 CET 1997

IK>Dobry den,

IK>prave jsem docetl ChipWeek 10/97, kde autor -joch v clanku
IK>"4xtema na bezpecnost" silne napada bezpecnost Linuxu( viz
IK>prilozene citace v P.S.).
IK>Podobne vypraveni jsem cetl jiz i v priloze ChipWeeku 6/97,
IK>jez se jmenuje "Vlastni WWW-server"

IK>Jsem temito clanky zmaten a docela dotcen, autori se
IK>nehezky vyjadrili o mnou oblibenem OS. ;)

IK>----------------------------------------------------------
IK>"...Statisticky lze konstatova, ze napadene systemy
IK>    byly ve vetsine pripadech servery provozovane
IK>    na platforme Linuxu (volne siritelny Unix)..."
> [...]

Bez uvedeni pramenu a jejich citaci lze rici jen jedno: je to vycucane z
palce. Na Internetu jsou firmy, ktere podavaji popis bezpecnostnich der
u vsech systemu. V soucasne dobe se jako nejnebezpecnejsi ukazuji NT
4.0. U Linuxu/Unixu zcela nejvic zalezi na schopnostech administratoru.
Mene znaly nebo nepozorny administrator muze hackerum pripravit hotovy
raj. A naopak. Jinak plati, ze zadny system neni absolutne neprustrelny.

IK>----------------------------------------------------------
IK>"...pro serioznejsi provozovani WWW-serveru je pouzitelna pouze
IK>   UNIXova platforma..."
IK>                                              (autor -jip)
IK>----------------------------------------------------------

Co to je serioznejsi? Seriozni slepice snasi vetsi vejce?

IK>----------------------------------------------------------
IK>"...Pokud bychom meli srovnat bezpecnost, spolehlivost a
IK>   snadnou udrzbu WWW-serveru, jsou servery pracujici
IK>   na platformach  Windows NT, Novell a OS/2 velmi vhodne.
IK>   To jiz nelze rici o systemech zalozenych na OS Unix. ....
IK>   Nejhorsi situace je zel u velmi  oblibeneho a pro WWW-servery
IK>   velmi casto uzivaneho systemu --- u Linuxu. Ten je uz ze sve
IK>   podstaty volneho programoveho vybaveni ("public-freewaru")
IK>   velmi nebezpecny..."

Paneboze...timhle vsim placanim se nema cenu zabyvat. To je jen
pismenkova vypln mezi inzeraty v casopise. Nastesti jde o takovou zmet
nesmyslu a neurcitosti, ze pravdepodobne nezasahne ani laiky.

L. Zajicek, Bajt