argumenty pre UNIX

Tomas Hruby hruby at braillnet.cz
Mon Mar 10 14:01:31 CET 1997

> [...]
>   shanet jakekoli ovladace k nestandartnim zarizenim.Navic u NT
>   ocenuji
>   jednoduchost ovladani a instalace. Neni potreba znat vse do
>   nejvetsich podrobnosti a lze to zvladnout i bez precteni manualu.
>   Navic, kdyz podrebuji pridat dalsi disk atp., staci pripojit pustit
>   vse ihnet funguje. Kdyz to porovnam s novellem - neustale bylo
>   potreba mit k dispozici tisice disket s ovladaci a pri instalaci mit
>
>   pri ruce deset papiru s cisly karet atp.
>

>   Michal Sviga
>
> Neda mi, abych toto komentoval nasledujicimi slovy: Jste velmi stastny

Mel bych konkretni dotaz. Vyse vidite debatu typickou pro NEWS servery v
Cechach. Nekdo se zastane WIN NT a nasleduje odpoved typu
> Neda mi, abych toto komentoval nasledujicimi slovy: Jste velmi stastny
> clovek.
Mohl by autor te ironicke odpovedi i ostatni uvest nejake konkretnejsi
priklady padani NT4? Delam je ledaskde a nepadaji temer vubec.
A rozhodne nejsou na nejakem super hardwaru. Napriklad Inet server pres
ktery nyni komunikuji mel za 7 mesicu non-stop provozu snad jediny  vazny
problem - obcasne zblbnuti DNS. Jeho oprava ovsem mimochodem spocivala jen
ve vypnuti a zapnuti teto service a ono si to data obnovilo z harddisku bez
dalsiho zasahu obsluhy. Jinak pohoda.

Pro  kritiku NT mam dve mozne vysvetleni.
1) Svou uzivatelskou pritulnosti vedou k tomu, ze na nich obcas delaji
administratory ne zcela kompetentni lide. Mohl bych uvest i priklady, ale
jeste by se nekdo z nich vyskytl v teto konferenci a bylo by dusno
(podotykam ze nemyslim zadneho z autoru prispevku  okolo "LinUX x NT" na
ktere reaguji). I ja jsem se pri sve prvni instalaci NT dopustil vaznych
chyb. Jenze jsem neztracel cas nadavanim na Microsoft a radsi jsem se
snazil neco naucit.
2) Kritizovat NT je nyni soucasti lidoveho folkloru na Internetu

Ale vazne, uvedte KONKRETNI priklady jak vam spadl NT server. Clovek se
nejvic nauci z chyb druheho (to nemyslim ironicky).

S pozdravem Tomas Hruby