Hlavicky v SMTP

Vladimír Solnický {Vladimir Solnicky} vs at utia.cas.cz
Wed Mar 12 15:10:33 CET 1997

On Wed, 12 Mar 1997, Martin Klumpler wrote:

>  a chci pozadat odborniky o radu. Typicka hlavicka (zkracena) dopisu,
> ktery prisel z konference vypada asi takto:

[...]

> To:          'net at cs.felk.cvut.cz', net at cs.felk.cvut.cz

> Problem je v tom, ze jestlize proxy server tridi postu pro ruzne
> uzivatele na lokalni siti, diva se do kolonky "To:". Jenze ouha, v te
> kolonce neni clovek, kteremu je mail urcen, ale adresa konference. Kde
> tedy najdu adresu toho cloveka, kteremu ten mail prichazi, abych mu to

Neni mi uplne jasne, jak proxy prebira postu, ale dokud jeste posta putuje
podle protokolu (E)SMTP, je Vami hledana adresa v hlavicce obalky (to, co
se predava prikazem RCPT TO:). Pri cilovem dorucovani se predava jako
parametr pro MDA. Tedy:

1) Prebira-li proxy postu via (E)SMTP, dostava potrebnou adresu a je jeji
veci, zda ji vyuzije.

2) Prebira-li ji jako program via Mlocal nebo Mprog), je treba upravit
paramtry tak, aby uzivatele dostala -- tohleta varianta ovsem vyzaduje
vice informaci z vasi strany, jinak nemuze byt zodpovezena.

O pripadnou opravu chyb a nejasnosti prosim odborniky na sendmail
a pedagogy :-)

V. S.

Vladimír Solnický, ÚTIA AV ČR, Pod vodárenskou věží 4,
CZ 182 08 Praha 8-Libeň, +420 2 6605/2364, telefax: +420 2 6884677,
vs at utia.cas.cz, http://www.utia.cas.cz/vs/vs-home-cz.html