apache a virtualni web servery

Ivo Musil ivo at corpus.cz
Wed Mar 26 10:15:12 CET 1997

Dobry den!

Odpovidam kombinovane na dve zpravy (p. Bitto a p. Krsek):

p. Krsek:
> Hm ... Muj osobni nazor je, ze tech par adres (nepredpokladam, ze
> toho nekdo chce stovky) se da vysetrit ... Pokud mate LANku, treba
> tim, ze si poridite Proxy ci firewall ... Prijemnym 'side-efektem'
> bude i ochrana site :-)

Translace adres (NAT) v pomeru n:1 (n pocitacu ve vnitrni siti
pouziva 1 externi adresu) je mozno pouzit spise pro klientska
pracoviste; pro WWW servery, ktere jdou do Internetu muze ISP
(Internet Service Provider) potrebovat unikatni adresy a mohou to byt
klidne desitky i stovky.

Moje malickost:-) :

p. Krsek:
> Hm ... To je nejaka spekulace ? Me bezi na Apaci 1.1.1. tri
> virtualni servery a obslouzim je jednim procesem ... Ale mozna delam
> neco spatne :-) Navic stejne dost lidi pousti nekolik kopii Apace (a
> pokud se nepletu, jsou to procesy, ne thready) ... U IIS na NTckach
> cely server bezi jako jeden proces a vsechno, co dela jsou thready
> (teda krome cgi :-) ).

p.Bitto:
> Nevim o jakem WWW serveru mluvite. Ale Apache 1.1.x ci 1.2.x to
> takhle nedela. Tam neni pri spravne konfiguraci rozdil v poctu
> spoustenych procesu pri pouzivani opravdovych IP adres a CNAME!

Omlouvam se. Nebyl jsem spravne informovan o Apachi, ktery to ma
reseno jinak nez Unixove Netscape WWW servery, ktere znam nejlepe a
ze kterych jsem vychazel.

p. Bitto:
> Asi nejak jak to pisete, i kdyz pojem "thread" pouzivate naprosto
> zcestne.

Opet jsem vychazel z nazvoslovi Netscape, ktery pracuje podobne jako
popisoval p. Krsek u IIS, tedy ma typicky pro kazdy hardwarovy
virtualni server (s vlastni IP adresou nebo i jinym portem)
instalovanu jednu instanci (zjednodusene jeden proces) a
jednotlive pozadavky obsluhuji thready. Spravce si tyto
parametry muze pochopitelne upravit (treba podle poctu procesoru).

p. Krsek:
> Jediny duvod proc z duvodu vykonu pouzivat ty
> SW servery je uspora vykonu pri praci s TCP/IP, ale to bohuzel
> nedokazu vycislit :-)

Pokud je nektery ze SW virtualnich serveru malo zatizen, tak neni
potreba alokovat tolik TCP-IP zdroju (streamy apod.). Ale konkretni
volba typu a pote vyladeni WWW serveru je daleko komplexnejsi problem
a uzce souvisi s typem WWW serveru.

S pozdravem

Ivo(sh) MUSIL
ivo at corpus.cz