sendmail

Michal Kocer kocer at ipex.cz
Wed Mar 26 17:56:47 CET 1997

> chtel bych se zeptat, zdali tu nekdo nema zkusenost se sendmail rewrite
> rules ? potrebuju aby user, ktery ma konto na nejakym serveru, ktery
> se jmenuje napr. server.domena1.cz pri odesilani posty mel uvadeny ze
> pise treba z adresy user1 at domena1.cz a nebo treba aby mel user1 at domena2.cz
> uvadeny ... mam udelany soubor text formatu, kde mam vzdy:
>
> loginname1     jmeno.prijmeni<@domena1.cz>
> loginname2     jmeno.prijmeni<@domena2.cz>

To ce hodlate delat se v konfiguracnich makrech
IDA sendmailu konfiguruje makrem  MASQUERADE_AS()
cili ve vasem pripade bude konfiguracni soubor pro m4 obsahovat
radek
MASQUERADE_AS(domena2.cz)dnl
(viz [2] str.118)

po prelouskani programem m4 dostanete sendmail.cf,
ktery predhodite senmailu na server.domena1.cz
a ten veskerou NELOKALNI postu bude znacit user at domena2.cz.

Je to jednoduche reseni, ktere pouzivam, a ktere (mne na linuxu)
funguje.
Jiste existuji, viz [1,3],  i jina, mozna lepsi, reseni.

		Zdravi
			Michal Kocer <kocer at ipex.cz>

reference:

[1] Petr Kolar  VSLIB ve clanecek SENDMAIL, jiste vam jej na pozadani rad
    posle, mozna je nekde na FTP
[2] L.Lhotka "Server v internetu"; http://www.kopp.cz a v knize
[3] Satrapa & Randus "Linux-internet server";
                             http://www.kin.vslib.cz/satrapa/docs.iserver