Internetovksy postovni uzel

NAPLAVA at cslab.felk.cvut.cz NAPLAVA at cslab.felk.cvut.cz
Thu Nov 6 09:50:13 CET 1997

Dobry den,
    potreboval bych si ujasnit par veci ohledne samostatneho uzlu. Co
to v mem pripada znamena. Chtel bych na nejakem pocitaci nainstalovat
software (pod WIN NT), ktery by z prislusneho pocitace udelat
Internetovsky postovni uzel. Tzn. na nem bych mohl pridelovat vlastni
adresy (asi s omezenim viz. dale).
Nekde jsem slysel, ze to funguje tak, ze se u providera pozada o
samostatnou domenu (napr. test.cz). Cimz se ziska i jedna pevna IP
adresa. Ta se nastavi na jednom pocitaci a na nem se spusti prislusny
software (predpokladam, ze pocitac pripojen pevnou linkou k
prislusnemo providerovi). Pak je mozno libovolne vytvaret a rusit
postovni schranky uzivatelum, pricemz jejich adresy jsou:
neco1 at neco2.test.cz. Tzn. ja si muzu vsechno krome posledni casti
adresy urcit a nastavit sam. Veskera posta s danou adresou, kterou
jsem si vytvoril pak prichazi na tento uzel a uzivatele si ji stahuji
odsud a ne od providera.
Muzete mi to potvrdit nebo alespon nejak ujasnit? A pokud u Vas neco
takoveho bezi, muzete mi sdelit vase zkusenosti, popripade doporucit
software? Dik za kazdou informaci.

                            Pavel Naplava