VISA obchodovani po Internetu

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Mon Nov 10 10:26:26 CET 1997

Leos.Urban at aitix.cz (Leos Urban) wrote:
> Ahoj,
> je to sice dotaz na hrane OFF-TOPIC, ale zkusim to.
>
> Kamarad chce koupit neco v USA, jakousi dokumentaci. Potrebuje provest
> prevod v USD a oni akceptuji jen VISA a MASTERCARD.
> Chteji jakesi cislo a podpis (????).
> Proto se radsi ptam.
>
> Mate nekdo zkusenosti s platbou pres VISA karty na Internetu?
> Funguje to s VISA kartou Ceske sporitelny?
> Jake informace se posilaji na druhou stranu (dodavateli)?
> Je to bezpecne?
>
> Diky.
> Leos Urban

Ja to delam normalne uz asi dva roky. Funguje to s jakoukoli VISA kartou, tedy i
s tou od Ceske sporitelny, za predpokladu, ze karta je mezinarodne platna. Mozna
je zbytecne to zduraznovat, ale nevim presne jake VISA karty sporitelna dela.
Agrobanka sveho casu delala Mastercard ve dvou druzich, jednu korunovou, jen pro
platby u nas a druhou mezinarodni, podminovanou devizovym kontem. Ale to uz asi
neplati. Takze pokud lze VISA kartou od sporitelny platit za hranicema, lze s ni
platit i v Internetu.

Dodavateli se posilaji vsechny relevantni informace, totiz cislo karty, jmeno
majitele karty a expiration date.

Otazka bezpecnosti je pomerne problematicka. Me osobne se zatim nikdy nestalo,
ze by nekdo z Internetovych dodavatelu zkusil meho cisla karty zneuzit, nebo ze
by ho nekdo odchytil na backbone. Nicmene to nelze brat jako zaruku.
Kazdopadne doporucuju pro vyrizovani objednavkoveho formulare pouzit bezpecnou
sifrovanou verzi. Vetsina prodejcu to nabizi.
Dale je dobre nakupovat u seriozniho prodejce, nebot by se mohlo stat, ze
dodavatel Vam zkusi platbu nauctovat dvakrat. Ale to se muze stat kdekoli, kde
platite kartou, treba u nas v hospode. Nicmene kazde inkaso z karty lze
reklamovat a VISA platbu bez reci vrati.

Bezpecnost lze zvysit i tak (rovnez to nekteri prodejci delaji), ze se cislo
karty posle prodejci faxem.

Bye PavelK