nslookup - 127.0.0.1

Martin Vysohlid vysohlid at sco.ipp.cas.cz
Mon Nov 10 14:22:14 CET 1997

Zdravim a preju pekny den!

Delal mi tu pocitac cosi divneho a ja to nechapu:
(pocitac se vubec nejmenuje ftp.buzz.DYNIP.com)

----------
csh> nslookup - 127.0.0.1
Default Server:  ftp.buzz.DYNIP.com
Address:  127.0.0.1

Nechapu, proc si mysli, ze 127.0.0.1 je neco jineho nez localhost
(127.0.0.1 localhost je i v /etc/hosts), proc je to prave ten divny
ftp.buzz.dynip.com. A koho se to vlastne pta? Naseho pocitace a rika mu
jinak nebo se snad pta uplne nekoho jineho.

Na dalsi otazku odpovida:

> 127.0.0.1
Server:  ftp.buzz.DYNIP.com
Address:  127.0.0.1

Name:    [127.0.0.1]
Address:  127.0.0.1
------------------

Beha to na ULTRIXU 4.3A. V resolv.conf byl nameserver 127.0.0.1, zmena na
nezavisly nameserver na jinem pocitaci nepomohla, chovani se spravilo
rebootem.

Obracene plati, ze ftp.buzz.dynip.com a buzz.dynip.com ukazovalo na ip
127.0.0.1. Nechapu, proc nekdo takove nesmysly do DNS dava. Ta domena
dynip.com  (Dynamic  IP), je domena, kde si muze prakticky kazdy udelat
alias na asi jakoukoliv IP adresu a po internetu ji menit.
Viz http://www.dynip.com.
Koukal jsem na to dneska rano a zjistil jsem, ze IP adresy se zmenily, ale
ted kdyz pisu tento dopis, obe zase smeruji na 127.0.0.1.

Nemuze to zpusobit bezpecnostni problemy?
Kde bych nasel vic informaci?

Dik za rady a informace,
Martin Vysohlid