PPP komprese (was: Re: Kapacita pevne linky __?????????)

Hynek Med xmedh02 at manes.vse.cz
Sun Nov 16 21:50:19 CET 1997

On Sun, 16 Nov 1997, Petr Soucek wrote:

> Podle mne se daji komprimovat cele PPP pakety, ne jen hlavicky, alespon
> mezi CISCO routery (jak je to u jinych, nevim). Jina vec je, jak je to
> vhodne.

Takhle, existuje Van Jacobsonova komprese IP hlavicek, a krome toho tzv.
BSD komprese samotnych PPP paketu. Podporuje to na strane uzivatele pppd v
Unixech (FreeBSD, Linux), pochybuju ze TCP/IP Windows, ale zridka Cisca na
strane provideru.. Nejen pro to, ze je to potencialne velka zatez pro
procesor routeru, ale casto proste proto, ze to router neumi (stare
routery and/or routery se starym firmware)..

Hynek

PS Take existuje jakasi kompresni jednotka pro pevne linky, tusim ze se to
jmenuje Gandalf [neco, hrome, ted si na ten nazev nevzpomenu]..

Hynek Med, xmedh02 at manes.vse.cz