Podnikavost Globe (Re: domeny)

Pavel Korensky pavelk at dator3.anet.cz
Thu Nov 20 11:22:31 CET 1997

Lubos Kaspar <kaspar at cnb.cz> wrote:

> Prilis nechapu, co je fajn na tom, ze jacisi dobracti podnikatele
> vydelavaji takto odpornym zpusobem na nepredvidavosti (nebo pohodlnosti?)
> spravce domeny cz. Dost to pripomina nechvalne zname tahanice o Vaclavak
> pro manifestace 28. rijna, kdyz po Sladkovi si to Koukal zajistil na 100 let.
> Kazdopadne mi neni jasne, za co ma byt ten rocni pausal (tj. jake konkretni
> sluzby by za nej mely byt prubezne poskytovany). A kolik domen si ti Globove
> predplatili?

Ja jsem to pochopil ponekud jinak. IMHO se jedna o to, ze firma Globe dava k
dispozici prostredek jak si uzivatel (firma) muze predregistrovat domenu.
Vyuzijete server firmy Globe, pres WEB si vyberete a prihlasite domenu a za ni
pak platite. Samotna firma Globe si asi zaregistrovala nejake domeny napr.
domeny.cz a podobne pro vlastni potrebu.
Nic spatneho na tom obchodu nevidim. Oni davaji k dispozici sluzbu jak si
pohodlne on-line zaregistrovat domain name, spravuji indexy, davaji k dispozici
strojovy cas svych serveru a zrejme taky pak vyrizuji administrativni
nalezitosti nutne k celkovemu zaregistrovani domeny. Za to si uctuji penize.
Neni to nic pohorsujiciho, tedy IMHO. Otazka za co se plati tech 1200 rocne mi
taky napadla :-)

Bye PavelK