Podnikavost Globe (Re: domeny)

Tomas TPS Ulej tps at tps.sk
Thu Nov 20 21:40:53 CET 1997

> Ja nestojim na nici strane ... Typicky zakaznik si necha udela alias www a
> mail a pak to necha lezet ...

Typicky zakaznik ma vzdy vela problemov a je dost tazko mu vysvetlovat, ze
Vas DNS server prave niekto hackol a vy hladate vsetky domeny po zalohach
pripadne dorabate dalsich 20 a overujete udaje... Poriadok stoji vela
ludskeho potencialu, takze kym to vsetko beha ma aj firma, ktora registruje
domeny pomerne vela roboty... obcas dokonca staci, ze si zkonfiguruje server
a zabudne si tam spustit named a je bez reverzky, primary ns mu tiez moc
nehovori a pod

Zamyslite sa a odpovedzte si ci radi robite cosi co sa Vam vracia iba ako
usmev na tvari zakaznikov... ti Vas mozno ocenia ale skor Vas preklinaju ked
nieco nahodou nefunguje... vsak? Je teda vzdy lepsie ked niekomu platim za
to ze sa stara o to aby aspon prvotna inicializacia domeny druhej urovne
prebehla co mozno najkorektnejsie a co najrychlejsie. Pri vypadkoch, alebo
nejakej zlej konfiguracie sa so mnou aj bavi a podobne... pokial si toto
plni som ochotny ako zakaznik mu platit...

Vacsina providerov by chcela mat pravo vytvarat domeny.. byt TOP v ramci
svojej top level domeny... Naozaj nie je uplne jednoduche ani ludsky ani
hardwareovo zvladnut nieco taketo..

> Mam s tim nejake ty zkusenosti (MK142-RIPE) :-)

Mozem sa pochvalit aj ja mam urcite skusenosti

TU36-RIPE... mozno aj to 36 nieco hovori :))
... a aby som nezabudol este jedno cisielko mam v InterNICu UT60

> 					Michal

-Tomas Ulej
system administrator
NETLAB+, Tomasikova 32, 82101 Bratislava
tel: +421 7 5788508, eMail: tps at netlab.sk